Templom-hegy és környéke…

24 Júl

Áv hó 9.-éhez a zsidó történelemben a bibliai időkig visszamenve szenvedés és megaláztatás tapad. Ezen dátumhoz köthető megemlékezésben ezekről részletesen beszámolok, mely itt olvasható.

A modern Izrael történetének első Templom-hegyi vonatkozása a ‘67-es háborúhoz köthető, amikor is a 19 éves jordán megszállás alól, Izrael hadserege felszabadította Jeruzsálem keleti felét és elhangzott a minden zsidó szívét megmelengető mondat:

הר הבית בידנו!!!

Vagyis a “Templom-hegy a kezünkben van!”

Az azóta eltelt 50 év alatt minden zsidó megbizonyosodhatott arról, hogy fenti mondatnak vannak – finoman fogalmazva – szépséghibái. És 50 év után joggal-okkal feltehető a kérdés: a Templom-hegy tényleg a kezünkben van?

A válasz, ha fájdalmas is, egyszerű nem!

Hosszúra nyúlna ez a bejegyzés, ha a “nem” minden részletét kifejteném, ezért csak lóugrásokban: a Templom-hegy elfoglalásakor döbbent rá Izrael vezetősége, hogy a muzulmán szent helyen egész Jeruzsálem elpusztítására elegendő lőszert halmozott fel az ellenség. Moshe Dayan, akkori védelmi miniszter el nem évülő bűne abban állt, hogy pár óra alatt a lőszert, mint hadizsákmányt lehordatta a Templom-hegyről, majd a hagyományosan a jeruzsálemi muzulmán szent helyek őrzőjének számító, mindenkori jordán királynak – aki Mohamed leszármazottja – kezébe adta a terület ellenőrzési jogát.

Ezt a jogot a muzulmán szent helyek vonatkozásában, az egész világon a  WAQF (https://en.wikipedia.org/wiki/Waqf) látja el. A szervezettel az Izrael területén élő palesztinok folyamatos harcban állnak annak érdekében, hogy kiszorítsák őket a területről és magukhoz ragadják a Templom-hegy ellenőrzésének jogát.

Ennyi bevezető után áttérek a ma, illetve a közelmúlt eseményeire.

Nem titok, hogy az izraeli hatóságokhoz folyamatosan érkeznek bejelentések a műemlék-védelmi hivataltól, mivel a WAQF folyamatosan semmisíti meg a Templom-hegy zsidó emlékeit és teherautószám szállítja azt szemétlerakó helyekre, valamint illegális építkezésekkel igyekszik az “eredendő muzulmán jelenlét” bizonygatására.

Túl a tárgyi emlékek történelem-hamisítást célzó megsemmisítésén, az időről-időre fellángoló, zsidók ellen elkövetett atrocitások miatt, valamint azon uszítás következtében, miszerint Izrael a Hegy status quojának megváltoztatására törekszik, a Hegyen zsidó nem imádkozhat, a Mecsetek terére is csak rendőri védelem mellett léphet.

Mint a zsidó szent helyekhez (I. és II. Templom) legközelebb eső, Nyugati v. Siratófal az imádkozás helye, melyről valljuk be őszintén, nem más, mint a Templom-hegy támfala. Hogy világos legyen – bár ezzel esetleg valakik érzelmeit sértem – olyan ez, mintha a Szentély parkolójában imádkoznánk. De még ez sem mindig biztonságos.

Sok-sok zsidó lett gyilkosság áldozata csak azért, mert a Siratófalnál imádkozott. Eltekintve a felsorolástól, csak kettőt említek. Egyiket azért, mert családjához személyes kapcsolat fűz, másikat pedig azért, mert azzal kezdődött a “késes intifáda”. 1995 nyarán egy jeshiva növendék életét éjszakai imájából hazatérőben lőfegyverrel oltották ki, 2015-ben, a zsidó újév előestéjén egy idősebb férfi volt az áldozat.

Kivételes esetnek számít, ha a pénteki muzulmán ima végeztével nem történik rendzavarás, ha nem alakul ki összetűzés izraeli rendőrök és muzulmánok között.

Legutóbb – a nemzetközi figyelem középpontjába is került esemény során – két, szolgálatban lévő drúz (és nem arab) rendőr esett áldozatául a terroristák gyilkos fegyverének.

(Arról, hogy az Al-Aksza mecset fegyverraktár szerepét tölti be, hogy kövek, szikladarabok felhalmozására szolgál, a Google képkeresőjében bárki utána nézhet.)

Az azonban, annak ellenére, hogy Izrael már régebben bekamerázta a térséget, újdonságként hatott, hogy a terroristák az imahelyről kifelé jövet hajtották végre támadásukat. Ez egyértelműen arra utal, hogy a fegyvereket valamikor, valakik (valakik segítségével ?) oda feljuttatták, ugyanis a személyi motozás az Al-Aksza mecsetbe történő felmenetel előtt már régi, rutin intézkedés. Ami újdonság a témában, az az fémdetektoros beléptető kapuk felállítása.

Mivel Izrael állam egyik, legfontosabb feladata, saját állampolgárainak védelme, úgy ezen intézkedés, mégha a nemzetközi közvélemény és az izraeli szélsőbal szempontjából túlzó is, szükségesnek bizonyult.

Nem értek egyet azon kritikákkal, melyek egy közelgő, újabb intifáda kirobbanását vetítik elő, hiszen ahhoz eddig sem volt szükség szigorító intézkedések bevezetésére, bár kétségtelen, hogy erre minden jó ürügyül szolgál.

Nem értek egyet, sőt kifejezetten elítélem azokat a felelős állami vezetőket, akik a kapuk azonnali eltávolítását követelve odáig mentek, hogy javaslatukra az ENSZ Biztonsági Tanács rendkívüli ülést hívott össze. Ők, ha ezt nem is látják át, a terrorizmus támogatói. Mint ahogy nekik, úgy Jordánia királyának is felelőssége van a kialakult helyzetért még akkor is, ha az indítékuk nem azonos. Jordánia lakosságának 75%-át a volt Palesztina területén élt arabok alkotják. (Jordánia azzal a céllal alakult, hogy létrejöjjön a Palesztin állam.)

Jordánia kicsi és törékeny ország. Tisztában van azzal, hogy támadás esetén nem tudja megvédeni magát és a környező országok közül egyedül Izraelre számíthat. Ugyanakkor a palesztinai arabok nyomására, a külvilág felé, többnyire elmarasztalja Izraelt. A konfliktus feloldására viszont a beduin vallási vezetők rendszeres vendégek Izraelben.

Értem én, hogy a ténylegesen imádkozni szándékozó muzulmánok sérelmesnek tekintik az újabb szigorító intézkedést, de annyira azért nem, hogy saját maguk szűrjék ki soraikból a terroristákat.

Több oldalról megtámogatva, a jeruzsálemi főmufti, a Hamasz, arab Kneszet képviselők… kijátszották az adu ászt – már nem csak a beléptető kapuk eltávolítását, de minden izraeli biztonsági intézkedés azonnali beszüntetését követelik. A “muzulmánok kizárólagos tulajdonát képező” Templom-hegyen semmiféle zsidó jelenlétet nem tűrnek meg és amennyiben ezt Izrael nem teljesíti, úgy kezdetét veszi Jeruzsálem “felszabadítása”. Ehhez Mahmud Abbasz (mozgalmi nevén Abu Mázen) azzal adta hozzájárulását, hogy felfüggesztett minden Izraellel közös biztonsági tevékenységet.

Állíthatom, hogy Izraelnek nem áll szándékában a Templom-hegy státuszában semmiféle változást eszközölni, az erre utaló arab panasz-áradat nem több politikai sakkhúzásnál, melyre tegnap Ammanban, az izraeli nagykövetség ellen elkövetett terrortámadással tették fel a koronát. (De ez már túlmutat jelen bejegyzés keretein.)

24/07/2017

Reklámok

22 hozzászólás to “Templom-hegy és környéke…”

  1. Eldrad 2017. július 24. hétfő - 14:50 #

    Leharnak, és mindenki másnak is:

    – Mégis, miféle rendezést vártok a Templom- heggyel kapcsolatban, míg a mindenkori izraeli kormányok arabnáci terrortámogatókat engednek be, és tűrnek meg a Knesszetben, akiket valamiért még választásokon is be lehet szavazni? Teszik ezt úgy, hogy az egésznek SEMMIFÉLE pozitív politikai hozadéka nincs sem belföldön, sem külföldön, szóval az egésznek ebből a szempontból sincs SEMMI ÉRTELME?

    Amíg a halálos ellenséget maguk engedik be a törvényhozás épületébe, akik ott aztán kedvükre őrjönghetnek, addig nem számítson senki semmiféle rendezésre sehol az országban. Addig az elhárítás munkája is legfeljebb kármentés, jobb esetben korlátozott prevenció. Hatékony, de nem több ennél. Sajnálom, ez van, aki tudja, cáfolja… :(

    • leharisrael 2017. július 24. hétfő - 15:13 #

      Eldrad!
      Cáfolnám… ha tudnám… ez van. :(

  2. Attila 2017. július 24. hétfő - 16:28 #

    A Templom-hegy tulajdonlása mindig is a világtörténelem robbanópontja. Ennek a hegynek a jogos tulajdonosa elsősorban a Mindenható, de jelenleg ezt a jogot átruházta Izrael fiaira. A muzulmán/palesztin jogok csak ez után következnek. Kicsit korai még a muszlimoknak kirobbantani a 3. világháborút, de az előszelét szerintem mindenki érzi. Egyébként a muszlim terrorista támadás után Berlinben is csak fémdetektoros kapun keresztül lehetett bemenni a vásárba, és ezt minden ország természetesnek vette. Miért kriminalizálják ezt Izraellel kapcsolatban?

  3. Eldrad 2017. július 25. kedd - 00:48 #

    Attila:

    “…A muzulmán/palesztin jogok csak ez után következnek…”

    – Sehol nem követkeynek, mert “palesztinok” nem léteztek még 60 éve sem, legfeljebb a történelmi Palesztina (ez ugyebár, földrajzi elnevezés) arab- mohamedán lakosai, akik egyébként frászt se törődtek az egésszel, míg a zsidó telepesek el nem kezdték a mai Izrael területeit értékessé tenni.

    “… korai még a muszlimoknak kirobbantani a 3. világháborút, de az előszelét szerintem mindenki érzi…”

    – Igen? Én pl. nem érzem. Egy világháborúnak több alapvető feltétele van, melyek közül ha egy is hiányzik, nincs VH. Ilyenek, mint pl. kozel azonos gazdasági- katonai képességekkel rendelkező szembenálló hatalmak, jól körülírható, ellenséges hatalmi tömbök (melyek tagjai semmiképpen nem állhatnak az adott hatalmi tömbön belül szemben egymással a fő célokat tekintve), hasonló képességekkel rendelkező lakosság, megfelelő politikai- ideológiai háttér, stb.

    Namost, ezek közül egyik sem adott jelenleg, lássuk be. Szóval, jó hír: VH nem lesz. Tévedés ne essék, nagyobb helyi háborúk lehetnek, tömeghalál is, meg iszlámnáci brutalitás is, de az nem VH.

    Remélem, ez legalább jó hír.

    • Attila 2017. július 25. kedd - 10:29 #

      Azért a muzulmánok valahogy csak felhúztak oda két mecsetet. Amit írtam úgy értettem hogy elsősorban a zsidóságnak van joga a Templom-hegyre menni imádkozni, másodsorban pedig a muszlimoknak.
      A 3.vh-ra szerintem minden feltétel adott, melyet a XXI. században a vallási konfliktus indukál, amely a kiáramló muszlim migráció hatására mindenhol elterjedt. Például az európai muszlimok pár év múlva simán bele tudják rángatni nyugat-európát egy Izrael ellenes katonai konfliktusba, ennek az előszele érződik, amilyen hűvösen kezelik Izraelt.

      • Eldrad 2017. július 25. kedd - 11:21 #

        Attila:

        – Érzelemből érvelsz, ami a VH- t illeti. A templom- hegyi dolog így OK, de a VH nem. Figyelj, kérlek:

        1, Hogy az iszlámnácizmus mit művel világszerte, az egy dolog, de nincs a kezükben VH kirobbantására allkalmas gazdasági erő, szakértelem, katonai erő, és nem is várható, hogy lesz. Ennélkül pedig – ismétlem – nincs VH. Amiről te beszélsz, az VALÓBAN világméretű jelenség, de nem katonai, hanem rendvédelmi kérdés.

        2, A középhatalmi státussal rendelkező iszlamista diktatúrák (Irán, Szaudia) ugyan tevőlegesen támogatnak mérvadó – és rivális –
        terrorbandákat, de azok nagyon kevesek VH kirobbantásához, ahogy maga Irán, és Szaudia is. Az iszlám világon kívül pedig ez, mármint, a különféle szervezett iszlamista terrorgengek jelenléte is rendvédelmi kérdés, nem katonai.

        3, Hogy a megfelelő politikai akarat nincs meg az euroatlanti világban (még Izraelben sem!!!) az iszlámnácizmus felszámolására legalább magában az euroatlanti világban, az megint csak nem katonai, hanem – de meglepő – politikai és társdadalompszichológiai. Semmi köze ezen érintettt országok katonai és egyéb képességéhez.

        4, A legerősebb katonai gazdasági hatalom jelenleg az USA, MESSZE megelőzve mindenkit, és nem is várható, hogy ez változni fog, legalábbis történelmi léptékkel számolva nem. Ha a NUKE erőket nem nézzük, az USA egymaga képes volna befenyíteni a világ nagy részét, de – szerencsére – ilyen szándékai nincsenek. Ha pedig az USA mellé odavesszük a harcolni képes szövetségeseit is (lényegében a délkelet- ázsiai térség ÖSSZES potens országa, Izrael, és AUS- NZL), akkor meg látható, hogy ennek semmi nem tudnak ellenállni. Ne vicceljünk már, hát egy teljesen feltöltött amerikai flotta nagyobb ütőerőt képvisel, mint sok ország teljes flottája – együttvéve… az USA- nak és a fentebb említetteknek olyan képességeik vannak készen, kipróbélva, és/ vagy fejlesztés alatt de már prototipus fázisban (lopakodó technológia, ICBM elhárítás, hadra fogható elektromágneses ás lézerlövegek, új generációs tengeri csapásmérő eszközök, stb), amihez semmi nem fogható a potenciális ellenséges táborban, nem hogy az iszlámnáciknál…

        Na szóval nyugi, nem lesz VH. Még egyszer: egy NUKE konfliktus mondjuk az oroszokkal az más, de az meg ben VH, hanem atomholokauszt, de erre meg nem gondolom, hogy ez reális lenne.

  4. Eldrad 2017. július 25. kedd - 11:44 #

    Még ez:

    “…az európai muszlimok pár év múlva simán bele tudják rángatni nyugat-európát egy Izrael ellenes katonai konfliktusba…”

    – Ez viszont realitás, amilyen állapotban jelenleg az euroatlanti társadalmak és vezérek vannak, DE:

    1, ÉNY EU- nak nincs meg a katonai képessége egy ilyen műveletre. Ide hadsereg léptékű erőkitelepítési képesség kell (senkinek nincs ilyen közülük, még összesen sem, nem is várható, hogy lesz).

    2, Mi lenne a felvonulási terület? Csakis a a Földközi- tenger jöhetne számításba, de ekkora léptékban ehhez USA léptékű hadi- és ellátó flotta kellene, a fasorban nincs nekik ilyen. Mi lenne a megindulási terepszakasz? Érthetőbben: hol tudnánap partra szállni, berendezkedni, és támadást indítani, mindezt úgy, hogy Izrael nem tudja őket jelentősen megzavarni? Sehol.

    3, Miféle eszközzel érnék el, hogy az Izraellel szövetséges hatalmak ne avatkozzanak közbe? Semmivel.

    4, Honnan vennének annyi katonát, technikát, kiképzés, ellátmány, stb, amennyivel sikeresen lehetne egy Izrael elleni háborút megindítani? Azért ekkora erő nem épül ki csak úgy pár év alatt…

    5, Miféle társadalmi támogatottsága lenne egy ekkora háborúnak ÉNY- EU ban? Még ha az iszlamizálódás realis veszély is ÉNY EU- ban ( és hát az), a társadalom egyszerűen nem mozdulna. Ne hülyéskedjetek már, hát ezek a társadalmalk pont abba fulladnak meg, hogy a töküket nem tudják már mozdítani, akkor meg?

    6, Még ha a politikai vezetés át is kerül az iszlámnácik és szövetségeseik (anarchisták, szélsőbalosook, és egyéb söpredék) kezébe – AMI ÉPPEN FOLYAMATBAN VAN – a gazdasági erő fölött nem rendelkeznének, annélkülo pedig nioncs semmilyen katonai művelet, nem hogy hadsereg- vagy front léptékű.

    7. Ismét: Még ha a politikai vezetés át is kerül az iszlámnácik és szövetségeseik (anarchisták, szélsőbalosook, és egyéb söpredék) kezébe, a megfelelőú katonai és egyéb szükséges ismeretek akkor sem lennének meg ehhez, és ahogy a technika meg az emberanyag, ez sem terem meg csak úgy a talajban.

    Szóval: ha ez a rémálom – ÉNY EU iszlamizációja, végzetes és visszafordíthatatlan társadalmai dezintegrációja befejeződik, akkor sem lesz lehetséges sem Izrael ellen, sem senki más ellen semmiféle komplex ás eredményes katonai akció.

    Na.

    • Attila 2017. július 26. szerda - 11:08 #

      Értem a racionális érveidet, de talán érdemes azt is fontolóra venni, hogy már a II. világháború is vallási háború volt. Egy őrült ember őrült vallása. A személyi katalizátor: hitler nélkül nem lett volna 2.vh. Az utolsó
      klasszikus imperialista, területszerzési háború az 1.vh volt. Mondjuk az érdekes, hogy a 0. világháború, a 30 éves háború szintén vallási háborúnak indult, de ott a vége felé már a status quo megállapítása volt a cél, míg hitler háborújában a vége felé indult meg a legnagyobb vallási őrület.
      Egyébként én sajnos nem látom, hogy a nyugat-európai társadalmakat olyan nehéz lenne izrael-ellenessé és antiszemitává tenni. Úgy látom, hogy a nyugat-eu politikusok a muszlim integráció teljes kudarcát látva, nem ennek a megoldásán fáradoznak, hanem világpolitikai szintre akarnak lépni (a saját közvélemény figyelmét elterelendő), és új ellenség keresésbe kezdenek. És mivel iszlám ország szóba sem jöhet, melyik ország lesz az új/örökös bűnbak?
      DE bízom elsősorban a Mindenhatóban, utána a kelet-európai országok józanságában, hogy a kontinens legalább egyik része nem őrül meg.

  5. Eldrad 2017. július 26. szerda - 12:24 #

    Attila:

    – Jaj, barátom, megint érzelemből érvelsz tisztán szakmai kérdésekben. Annak viszont örülök, hogy érted a racionális érveket, mert egy háború, pláne egy nagyobb léptékű háború kirobbantásának vannak bizonyos alapfeltételei, melyek TELJESEN FÜGGETLENEK attól, ki miben hisz. Ez nem hit kérdése ugyanis.

    “…már a II. világháború is vallási háború volt..”

    – Nem az volt, hanem egyrészt az I. VH ostoba, bosszúálló “békéibe” belekódolt katasztrófa, másrészt nagyon is jól és értelemszerűen megmagyarázható politikai, gazdasági célok miatt kitört háború. Ennek a részelezése itt nem lehetséges, terjedelmi okok miatt.

    “… A személyi katalizátor: hitler nélkül nem lett volna 2.vh…”

    1, Ilyet nem mondunk a történettudományban, mert ez ún. “értelmetlen feltevés”. Kb. mint a “nagymamámnak kereke lett volna, ő lett volna a villamos”.

    2, Nem lett volna? Ezt meg ki állítja, éls milyen alapon? A hitleri ideológia kutyafüle volt a távol- keleti és délkelet- ázsiai fajgyűlölethez képest, és több későbbi tengelyhatalmi szövetséges is pontosan azokat az elveket birtokolta, amit Hitlerék. Figyelem, ebbe beleértendőek a gazdasági- politikai célok is!!!!!!!!!!
    Ne viccelj már, hát pl. a japánok már 1905- ben nekimentek a távol- keletnek, nem véletlen, hogy az ottani népek számára a II. VH nem 1939- ben kezdődött, hanem évtizedekkel korábban… ami pedig az ideológiai vonalat illeti, ami a korabeli faji felfogás kicsit sem náci német sajátosság volt. pontosan ilyen elveket vallottak majdnem mindenhol, világszerte… (angolszászok, feketék, ázsiaiak, mindenki).

    “…Egyébként én sajnos nem látom, hogy a nyugat-európai társadalmakat olyan nehéz lenne izrael-ellenessé és antiszemitává tenni…”

    – Kit érdekel, ez már veszett ügy, az ÉNY- EU társadalmaknak befellegzett. Az iszlámnácizmus s tébolyodott szélsőliberális őrülettel átvette a hatalmat, az utóbbi vezérlésével. Totalitárius, agymosó ideológia mindkettő, összeért, ami összetartozik. És igen, mindenhol ÉNY- EU- ban.

    Emberek, mi van itt…

  6. Attila 2017. augusztus 2. szerda - 11:17 #

    Szervusz Lehar! Érdeklődöm, hogy Te például ott voltál T’is Beáv-kor a Templom-hegyen? Körülbelül 1300 főre saccolták a tegnapi rendezvényen hívők számát. Ez lehet, hogy valakinek elég magas szám, de szerintem irtózatosan kevés. Hogy-hogy csak 1300 zsidó megy fel a Templom-hegyre ezen alkalomból?

    • leharisrael 2017. augusztus 6. vasárnap - 19:26 #

      Szervusz Attila!
      Nem, én elvi okokból nem megyek a Templom-hegyre. Majd akkor, ha felépül a harmadik Szentély.
      Ami a magas számot illeti, illetve, amiért magasnak tartjuk, az nem más, minthogy évek óta nem engedtek fel ennyi zsidót Tisa b’Ávkor.
      A hangsúly az engedtek-en van.

      • terrapakk 2017. augusztus 10. csütörtök - 10:04 #

        Köszi, így nagyon is érthető. Egyébként ki az, aki engedélyezi? Nem lehet csak úgy felmenni?

      • leharisrael 2017. augusztus 10. csütörtök - 21:18 #

        Rendőri biztosítás nélkül nem lehet (és nem is tanácsos) felmenni. :(

  7. Eldrad 2017. augusztus 6. vasárnap - 14:55 #

    Szia, Lehar,

    Ez most nagyon offtopic, de muszaly megkerdeznem, hogy a turoba van ez, mert ettol kishijan bakot ugrottam:

    http://izraelinfo.com/2017/08/04/4-izraeli-erem-szamitogepes-olimpian-teheranban/

    Izraeli csapat? TEHERANI rendezvenyen? Izraeli – barmilyen – csapat Iranban? Na nem mintha nem ez lenne a legjobb dolog, de hat ez nekem nagyon kulonos… szoval, ???!!???

    • leharisrael 2017. augusztus 6. vasárnap - 19:19 #

      Szia, Eldrad!
      Annyit tudok az egészről, amennyit most, a linken olvastam. Sehol máshol nem találkoztam vele, amit meg az Izraelinfo ír, az nem igazán számít.

      • Eldrad 2017. augusztus 7. hétfő - 09:42 #

        Aha… ez az:

        http://ioi2017.org/

      • leharisrael 2017. augusztus 7. hétfő - 20:16 #

        Hiába, na! Aki keres, talál is. :)
        Köszönöm, okosodtam.

  8. Eldrad 2017. augusztus 7. hétfő - 22:34 #

    Okosodtál? Jó neked, én ezt változatlanul nem értem. Nagyon különös, de úgy tűnik, nem kamu. Ha valaki ezt megmagyarázza, azt majd tedd itt közzé, kérlek.

    • leharisrael 2017. augusztus 8. kedd - 10:28 #

      Annyiban okosodtam, hogy nem kamu… de többet változatlanul nem tudok róla.

  9. Lászlóné Fogarasi 2017. augusztus 15. kedd - 17:57 #

    Tisztelt Leharisrael,

    Melyik írásában olvashatok az Izraeli Nemzeti Földalapról, és annak jelenlegi működéséről?

A negatív vélemény is vélemény, de ügyeljünk a hangnemre!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: