A hvg a palesztin propaganda szolgálatában

3 nov

Úgy tűnik, hogy a valaha nagyhírű, objektív hetilapot is elérte az internet negatívuma – a felületet eltartó “kattintásokra” történő törekvés.

Ez több okból is kár, sőt, érthetetlen.

Érthetetlen, mert amíg a békebeli újságíró – kényszerűségből – ha objektív tájékoztatásra törekedett, akkor azon túl, hogy felfrissítette történelmi tudását, sok esetben a helyszínre is utazott. A ma sajtómunkásának ennél lényegesen könnyebb a dolga, hiszen csak be kell lépnie a világhálóra és valós időben pontos tájékoztatást kap a világ legeldugottabb szögletéből is.

Koczka Barnabás, a hvg-ben megjelentetett írása előtt is jobban tette volna, ha előzetesen tájékozódik. Az anyagi kiadáson túl, még az utazás fáradalmaitól is megkímélhette volna magát, nem beszélve a psychés megterhelésről.

Mielőtt azonban nevezett sajtómunkás által megfogalmazottakra konkrétan kitérnék, néhány alapvető tényt – úgy érzem – tisztázni kell. Már csak azért is, hogy a továbbiakban egy nyelven beszéljünk.

Senki ne gondolja, hogy a következők az u.n. mellékvágány kategóriájába tartoznak. Nagyon is szorosan kapcsolódnak az általam górcső alá vett íráshoz, ugyanakkor nem kizárólag a cikk írójának, de az egész magyar  újságíró társadalomnak szíves figyelmébe ajánlom. Ugyanis a tények makacs dolgok és attól, hogy – tudatlanságból, vagy szándékosan félre fogalmazunk – még tények maradnak.

Első lépésben tisztáznunk kell Palesztina fogalmát, ugyanis sok esetben már itt alapvető tárgyi tévedés mutatkozik.

Egyszer és mindenkorra tudomásul kell venni, hogy Palesztina egy földrajzi egység jelölése, pontosan úgy, mint ha azt mondanám: Kárpát-medence!

Ha ezt tisztáztuk, már egy lépéssel közelebb is kerültünk az igazsághoz és nem fordulhat elő, hogy Palesztinát, mint a “palesztin nép” őshazáját emlegetjük.

0000002467_L

A térképen jól látható területet a zsidók Erec Jiszroélnek, a keresztények Szentföldnek nevezték és a Palesztina elnevezést a rómaiaktól.kapta. Az Ottomán birodalom felbomlásakor kikanyarították belőle Szíriát és Libanont, majd 1921-ben a Népszövetség ismét felosztotta a területet (francia és brit mandátum függvényében). Ekkor történt, hogy a nagyobb (sárgával) jelölt részen, mely az Szíria és Libanon leválasztása után mintegy 75%-át tette ki a területnek, megalakult Jordánia. Jordánia a nevét a határán húzódó Jordán folyóról kapta, hiszen mégsem lehetett Palesztina 2-nek nevezni. Funkcióját tekintve ekkor alakult meg a Palesztin állam.

A kisebb (zölddel jelölt) részt 1923-ban, szintén a Népszövetség kanyarította ki és a már meglévő Szíriához csatolta.

A palesztinai zsidók számára maradt a Jordán nyugati partjától (innen a köztudatba átment Nyugati part kifejezés, amely nem más területet, mint az ősi zsidó földet, Juda-Shomront foglalja magába)  a Földközi tengerig terjedő sáv.

Következő tisztázandó fogalom, hogy kik is a palesztinok?

Olyan, hogy palesztin nép nem létezik, politika nomenklatura, melyet a ‘70-es években Arafat honosított meg, kifejezetten Izrael ellenes célzattal. De erről szóljon helyettem más:

1977. március 31- én a Trouw nevű holland újság interjút készített a PLO (PFSZ) végrehajtó bizottsági tagjával Zahir Muhsein-nel. Az illető ezt nyilatkozta:

“Palesztin nép nem létezik. A Palesztin állam megkreálására kizárólag az Izrael elleni erőfeszítéseink továbbvitele, az Arab egyesítés miatt volt szükség. Valójában, ma már nincs különbség jordán, palesztin, szír, vagy libanoni között.

Kizárólag politikai, taktikai okok miatt beszélünk a palesztin nép létezéséről, mivel az arab nemzeti érdekek azt kívánják, hogy rögzítsük a létezését egy elkülönülő “palesztin népnek”, amit szembe tudunk állítani a cionizmussal. Jordánia, mint független állam, meghatározott határvonallal, nem léphet fel területi követeléssel Haifa, vagy Jaffa iránt, míg én, egy palesztinai, kétségtelenül követelhetem Haifát, Jaffát, Beér-Sévát, és Jeruzsálemet. Ugyanakkor azon nyomban, amint visszanyerjük az uralmunkat Palesztina egésze felett, egy percig sem fogunk késlekedni, Jordánia és Palesztina egyesítésével.”

Moreover, Arafat himself made a definitive and unequivocal statement along the same lines as late as 1993, when he declared that, “The question of borders doesn’t interest us… From the Arab standpoint, we mustn’t talk about borders. Palestine is nothing but a drop in an enormous ocean. Our nation is the Arabic nation that stretches from the Atlantic Ocean to the Red Sea and beyond it…The P.L.O. is fighting Israel in the name of Pan-Arabism. What you call “Jordan” is nothing more than Palestine.”

http://chersonandmolschky.com/…/palestinians-invented…/

Abdul Hamid Sharif, Prime Minister of Jordan declared in 1980, “The Palestinians and Jordanians do not belong to different nationalities. They hold the same Jordanian passports, are Arabs and have the same Jordanian culture.”

http://chersonandmolschky.com/…/palestinians-invented…/

Kik azok a palesztinok teszi fel a költői kérdést a Hamász belügyminisztere. És meg is válaszolja: “Testvéreim, a palesztinok fele egyiptomi, a másik fele szaudi.”

http://www.youtube.com/watch?v=sAfENxzv2mc

A kényszerűségből hosszúra nyúlt bevezető után rátérek az obligát írásra, mely az alábbi linken olvasható és természetesen felkerült a hvg facebook oldalára is.

http://hvg.hu/vilag/20151102_hebron_riport

Szerző a bevezetőben azt állítja, hogy a “helyiek” szerint, “aki látja, hogy mi folyik Hevronban, az megérti az izraeli-palesztin konfliktust.”

Ezt a kitételt már csak azért is megkérdőjelezem, mert, mint az írás következő mondatából kiderül, szerzőt egy területi arab kísérte el felfedező útjára, az ő véleménye képezi a riport “objektív” alapját.

A következő, már normál betűvastagsággal szedett rész négy-öt méter magas falról, szögesdrótról és beton útakadályokról szól. – Egyetlen szó sem hangzik el a miértről? – Izraelnek saját polgári lakossága védelmében volt szüksége a védőkerítés felhúzására. Amióta ez a tagadhatatlanul csúf látvány létezik, a beszivárgó terroristák által elkövetett gyilkosságok 85%-kal estek vissza.

Beton útakadályok? – Talán a buszmegállókba telepített, az autós terrortámadások elkerülésére szolgáló betontömbökről van szó? Ez sem más, mint önvédelem. Ha viszont az ellenőrző pontokon felállított terelő elemekről, akkor el kell mondanom, hogy a forgalom lassítás zsidókra ugyan úgy érvényes, mint arabokra.

Itt következik egy viszonylag reális pár sor, amelyben csak apró szépséghibák fedezhetők fel: “… délután a katonák megöltek egy 17 éves lányt…” – Legyen az lány, vagy fiú, legyen bármilyen korú, aki gyilkol, azt a polgári életben is gyilkosnak nevezik, aki pedig faji alapon követi el, az terrorista! A terroristát pedig nem megölik, hanem likvidálják.

Az már szóra sem érdemes, hogy a szokásos számháború folyik. (Itt jegyzem meg, hogy a tavaly Jeruzsálemben a Hár-Nof-i zsinagógában történt késeléses merénylet is négy áldozatról tudósít. Azt már egyetlen sajtótermék sem említi, hogy egy évvel a mészárlás után halt bele a sérüléseibe az ötödik áldozat.)

“Kétségbeesés szülte egyéni akció…” – Hogy lehet ilyesmiről beszélni, amikor a Palesztin Hatóság azzal, hogy hőst csinál a gyilkosokból, hogy utcát nevez el róluk, hogy Abbasz kiemelt pénzjutalomban részesíti a terroristák családját, amikor a mecsetekben a hitszónokok késsel a kezükben a zsidók meggyilkolására szólítják fel a hallgatóságot?

“…És közben mutatja az izraeli telepeket, amelyek a nemzetközi tiltás ellenére… Óriási lakóparkokat kell elképzelni, amiket (szerintem amelyeket) néhány hónap alatt húznak fel…” –  Ismerve a terepet, úgy gondolom, hogy szerző a Gilo nevű jeruzsálemi városnegyeden keresztül utazott Hevron felé, ami valóban egy nagyméretű lakótelep. Ha mégsem, akkor is érdemes lett volna szakembertől megérdeklődni, hogy egy egész lakótelepet technikailag hogyan lehet néhány hónap alatt felépíteni. Arról nem is  beszélve, hogy Izraelben jó esetben is 3-5 évbe kerül eljutni az építési engedélyig és nem volt még Izraelnek olyan kormánya, amely bármilyen politikai okból ezt a bürokratikus gépezetet meg tudta volna kerülni. Egyébként meg kell jegyezzem, hogy minimum 10 éve nincs építkezés a területeken, még a korábban megkezdettek sincsenek befejezve.

“Palesztinában nem találnak munkát, … az országból pedig nem mehetnek ki…” – Palesztina fogalmát a bevezetőben tisztáztuk, de ha az illető arra gondolt, hogy nem mehetnek át Izraelbe dolgozni, akkor is valótlant állított. Izraelben jelenleg 50 ezer területi arab dolgozik hivatalos munkavállalási engedély birtokában és legalább ennyien járnak át illegálisan.

Szerzőnek illett volna rákérdeznie, hogy mit is ért a területi arab “apartheid” alatt. Ugyanis a Palesztin hatóság területén élők a saját területükön abszolút szabadon mozoghatnak. Az pedig,  hogy Izraelbe nem járhatnak át szabadon, talán még a cikk szerzője számára is érthető.

Az, hogy nem távozhatnak külföldre, szintén nem igaz, mert ha a Palesztin Hatóság által kiállított érvényes úti okmánnyal rendelkeznek, Jordánia felé bármikor távozhatnak, mint ahogy az arab országokban dolgozó palesztin tízezrek is tették.

Arra sem ártott volna rákérdezni, hogy mit jelentenek az arab települések határánál felállított “A”, “B” és “C” zóna megjelölések? Ugyanis ezek nem az ott élő arabokra, hanem az arra tévedő zsidókra vonatkoznak. (Engedélyezik a belépést,  belépés csak saját felelősségre, a belépés egyenes tiltása.) És igen, van adminisztratív őrizetbe vétel, amely viszont zsidók esetében is bevett eljárás és még a mandátumi időkből ered.

Érdekelne a dolog, hogy Ismael, az idegenvezető, miért nem jöhet át zsidók lakta negyedbe? Illetve, ha nem jöhet, hogyan jutott el Tel-Avivig, hogy onnan kalauzolja el szerzőt Hevronba?

Nagy az újságírók felelőssége és éppen ezért nem árt, ha szobájuk falára kifüggesztik József AttilaThomas Mann üdvözlése c. művének alábbi sorait:

“…Te jól tudod, a költő sose lódít:

az igazat mondd, ne csak a valódit,…”

03/11/2015

16 hozzászólás to “A hvg a palesztin propaganda szolgálatában”

  1. Gavriel 2015. november 3. kedd - 17:15 #

    A elején megírja a palesztin vezetőjéről: …..mesélte az ő verzióját a helyről.
    A baj, hogy nem tudja az igazmondás náluk egészen mást jelent mint a mi köreinkben.
    A baj, hogy nem korrigálja és nem írja a valós tényeket.
    A baj, hogy a zsidókat betolakodónak ábrázolja miközben az arabok zöme is bevándorló ezért semmivel sincs több joguk a területre mint a zsidóknak.
    A cikk egy újabb adalék Izrael de-legitimálásához.

    • leharisrael 2015. november 3. kedd - 17:40 #

      De a legnagyobb baj, hogy ez a cikk ott viríthat a hvg-n! :(

  2. Gavriel 2015. november 3. kedd - 17:24 #

    angol nyelvű forrás: http://chersonandmolschky.com/2014/01/09/palestinians-invented-people/
    magyar fordítás: http://periszkop.com/category/palesztin-tortenelem-hamisitas/

    „Palesztinát Arab- Szíria részének tekintjük, ami soha nem választható el tőle. Nemzeti, vallási, nyelvi, természeti, gazdasági és földrajzi szálak kötnek hozzá bennünket.” (A Muszlim-Keresztény egyesületek első kongresszusa, 1919 február)
    —————————————————————————————————————
    Az Arabok Legfelsőbb Bizottságának ENSZ – képviselője 1947 májusában egy nyilatkozatot nyújtott be a Közgyűlésnek, amely kimondta, hogy „Palesztina Szíria tartományának része volt, politikai szempontból pedig a palesztinai arabok nem voltak olyan értelemben függetlenek, hogy egy önálló politikai entitást képeztek volna.”
    —————————————————————————————————————-
    1937-ben egy helyi arab vezető, Auni Bey Abdul-Hadi azt nyilatkozta a Peel bizottságnak, amely végül javaslatot tett Palesztina felosztására. „Palesztina nevű ország nincs!” „Palesztina” egy , a cionisták által kitalált fogalom! A Bibliában nincs Palesztina. Hazánk évszázadokon át Szíria része volt.
    —————————————————————————————————————
    Hafez Asszad szíriai elnök így oktatta ki Yasser Arafatot, a palesztin vezetőt, a Palesztin Felszabadítási Szervezet (PFSZ) és a Palesztin Nemzeti Hatóság (PNA) elnökét, a Palesztin nép Atyját:
    „Ön nem képviseli annyira Palesztinát, ahogy mi. Egy dolgot sose felejtsen el. Nincs olyan, hogy palesztin nép. Nincs palesztin entitás, csak Szíria. Ön a szíriai nép szerves része. Palesztina Szíria szerves része. Ily formán mi, szírek vagyunk az a fennhatóság, akik a palesztin nép valódi képviselői.”
    —————————————————————————————————————-
    1993-ban maga Arafat is határozott és egyértelmű nyilatkozatot tett e koncepció mentén : „A határok kérdése nem érdekel bennünket. Arab szemszögből nem szükséges határokról beszélnünk. Palesztina semmi más, mint egy csepp a határtalan óceánban . A mi nemzetünk az Atlanti Óceántól a Vörös tengerig, sőt, azon túlra is kiterjedő arab nemzet…A PFSZ a Pán- arab mozgalom nevében harcol Izrael ellen. Amit te „Jordánnak” nevezel, nem más, mint Palesztina.
    —————————————————————————————————————
    „Az igazság az, hogy Jordánia Palesztina és Palesztina Jordánia” – Husszein, jordániai király 1981-ben.
    —————————————————————————————————————-
    „Jordánia Palesztina és Palesztina Jordánia, csupán egyetlen föld van, amelynek egy a történelme és egy a sorsa”- mondta Hasszán herceg a Jordániai Nemzetgyűlésben 1970 február 2-én.
    —————————————————————————————————————AAbdul Hamid Sharif, jordán miniszterelnök ezt nyilatkozta 1980-ban: „A palesztinok és a jordániaiak nem képeznek két külön nemzetiséget. Ugyanolyan Jordán útlevelük van, arabok és ugyanahhoz a Jordán kultúrához tartoznak”

    • Gabriella Fenyves 2015. november 4. szerda - 06:09 #

      Sajnos vitatnom kell a cikk pár állítását, holott mélyen egyetértek az írás indíttatásával. Elsőként megjegyezném, hogy nem tudom ki a Leharblog írója. Semmilyen info panel nem segít megtudni a honlapon ki az aki csak a “forrás feltüntetése mellett” idézhető.
      A palesztin nép pedig létezik. Teljesen lényegtelen mióta, kik és miért kezdték használni magukra ezt az elnevezést, akkor is megnevezték magukat, mint ahogy egyszer minden későbbi nemzet tette. Hogy ez egy taktika volt? Ma már nehéz lenne ezt visszabontani, hogy bocsi, mi mégis inkább össz-szírek vagyunk. ( melyik is az ezer szakadár ilyen olyan nemzetiségű, vallási színezetű polgárháborús csoportból?)
      A területeken ne lennének építkezések? Javaslom a cikk írójának, hogy űljön kocsiba Tel Avivba, és az ötös úton induljon el Ariel irányába. Elhagyva az ellenőrző pontokat építkezéseket fog látni. Új ipari parkok épűlnek, és én biztos vagyok benne, hogy nem palesztin befektetéssel. (Felvetül a kérdés, ha megegyezés születik mi lesz ezekkel a létesítményekkel, Gus Katif módjára lerombolják? Illetve miként kárpótolják majd a befektetőket, ismét az adófizetők kárára?)
      Végül az A B C zónák nem pusztán az egyszeri eltévedt izraeliek védelmében keletkeztek. Aki ezt állítja az nem értheti a mai palesztin izraeli béketárgyalások mibenlétét. A betűk az ellenőrzési területek megoszlását jelentik, úgy mint teljesen az izraeli hadsereg által ellenőrzött, megosztott ellenőrzésű, illetve teljesen a palesztin rendőrség által ellenőrzőtt területek. A vita ma ott akadt el, hogy a Nathanjahu kormányzat a kivonulás időbeli és térbeli mértékét szerintem is elfogadhatatlan módon húzta meg. A szabad utazás- hát a Gázaiak nem nagyon utazhatnak szabadon. (Igaz ebben az ottani Hamasz diktatúra az igazi ludas)

      • leharisrael 2015. november 4. szerda - 07:56 #

        Bár nem én lettem megszólítva, mégis megpróbálok válaszolni:
        1. Senki és semmi nem kötelez arra, hogy polgári nevemmel legyek jelen a világhálón és mivel nem ismeretség kötés céljából vagyok jelen, ez mellékes is. Az pedig, hogy forrásmegjelöléssel lehet idézni, szerintem teljesen egyértelmű: A saját szellemi termékemről van szó, amiért megdolgoztam. Nem beszélve arról, hogy a véleményem egyáltalán nem biztos, hogy megegyezik az általános izraeli véleménnyel.
        2. Hogy a “palesztin nép” elnevezés mikor és milyen célból kapott lábra, egyáltalán nem mellékes.
        3. Valószínű meg kellett volna említenem Arielt, sőt Mále Adumimot ill. Gus E-ciont is, mint település-központokat. Tény, hogy ezeken a helyeken folynak építkezések, de mint azt az eddigi “béketárgyalások”-ból is tudjuk, egy megegyezés esetén a három gus Izraelben marad.
        4. Mivel nem zsidók és különösen nem Izraelben élő zsidók számára írok, igyekszem viszonylag “konyhanyelven” fogalmazni, hogy azt az érdeklődő, de akár történelmi, akár jelen helyzetet nem ismerők is megértsék. Gázát nem keverném ide, mert onnan 2005-ben Izrael kivonult, semmi dolguk Izraelben.

  3. Atlasz 2015. november 4. szerda - 17:36 #

    Az előbbi kommentben említett szándékos két pongyoláságot vélek felfedezni abban, hogy 1923-ban ” A palesztinai zsidók számára maradt a Jordán nyugati partjától (innen a köztudatba átment Nyugati part kifejezés, amely nem más területet, mint az ősi zsidó földet, Juda-Shomront foglalja magába) a Földközi tengerig terjedő sáv.”
    A fontosabb az, hogy nem látom a hivatkozást arról, hogy a felosztó hatalom már ekkor a zsidóknak szánta ezt a területet. Kevésbé fontos a Nyugati part kifejezés magyarázata.
    A palesztínai arabok külföldre távozásának lehetősége úti okmánnyal csak akkor szabad, ha vissza is térhetnek szülőföldjükre. Vajon így van-e? És így van-e a Gázai-övezet lakói számára is? Az izraeli kivonulás vajon szabaddá tette-e a határátlépést Izrael kivételével a többi ország felé vagy vissza?

    • leharisrael 2015. november 4. szerda - 19:22 #

      Atlasz! A ’23-as népszövetségi határozat nem mondhatta ki, hogy ez a terület a zsidóké, mert akkor a térség brit mandátumi terület volt. A Balfour nyilatkozat viszont egyértelműen kimondja.
      A palesztinai arabok külföldre utazásával kapcsolatban: Ha megkapták a PH-tól az úti okmányt, akkor szabadon vissza is térhetnek, de általában nem térnek vissza, mert ahova utaznak, ott jobb élet vár rájuk, mint a Palesztin Hatóság területén.
      Gázával más a helyzet. Izrael felé nem, csak az Egyiptommal közös határukon léphetnek ki ill. be. Feltéve, ha az egyiptomi hatóságok megengedik, illetve akkor, ha megnyitják a határt. Ez nem rendszeres, de hogy mitől függ, arra nem tudok válaszolni.

      • Atlasz 2015. november 4. szerda - 20:17 #

        1. Erre gondoltam én is, azzal együtt, hogy – mindketten tudjuk – a Balfour-nyilatkozat egyértelműsége sokáig vitatott volt.
        2. Köszönöm! Ezek szerint csak a függetlenségi háború során elűzöttek/elmenekültek visszatérése kényes pontja a béketárgyalásoknak.

  4. izraeli 2015. november 4. szerda - 22:37 #

    Bar elottem mar majdnem mindent elmondtak, lenne nehany kerdesem vitatarsainkhoz.
    1} 1967-ig a Gazai sav Egyiptomhoz- Judea es Somron Jordaniahoz tartozott-
    a Fuggetlensegi Haboru utan megallapitott- fegyverszuneti hatarok ertelmeben.
    2} Miert nem akart akkor{19 evig} a “palesztin nep”- onallo allamot?
    3} Jordania lakossaganak tobb mint 70%a “palesztin”.
    Megjegyzendo, hogy Huszein jordan kiraly- uldozte a “Fekete Szeptember”
    “palesztin” terroristait.
    4} A Gazai Sav- a Hamasz altal kormanyzott “palesztin” allam-ahonnan Izrael
    mar 2005-ben kivonult. Minden lehetoseguk meg volt ra, hogy a nemzetkozi
    tamogatas altal kapott penzekbol- Hongkonghoz hasonloan- kis, de eletrevalo
    allamot alapitsanak.
    A penzt- reszint a vezetok loptak el, reszint terror alagutakra es fegyverkezesre
    koltottek.
    5} A Nyugati Partvidek{Judea es Samaria}- a Palesztin Autonomia- a PFSZ
    Abu Mazen vezetesevel.
    Megis- hany “Palesztina” kell a “palesztin” nepnek?

    Meg valamit- az ENSZ kulon szervezetet allitott fel- amely csak a “palesztin”
    menekultekkel foglalkozik- mar 3-ik 4-ik nemzedek.
    Szamuk a kezdetben- 711.000 volt.
    Veluk szemben- az 1848-tol es az 50-es evekben-az arab orszagokbol
    minden nelkul KIUZOTT ZSIDOK szama- meghaladta a 870.000-t.
    Oket- az ENSZ segitsege nelkul- a szomszedai altal tamadott,
    fiatal allam- Izrael-allitotta labra- es tette polgaraiva.
    Erdekes, errol “nem tudnak” a nagy “igazsag kereso” “humanistak”.

    Pedig Europaban mar volt ra precedens- ami a Kozel-Keleten lezajlott-a
    “lakossag csere”- lasd- a Szudeta nemetek.
    A zsidokat- ugy latszik- mas mertekkel merik.
    A “palesztinok” 3-ik 4-ik nemzedeke is “menekult”- akkor is, ha
    mar evek ota mas orszagban el.
    Hiszen a menekult taborokat “fenn kell tartani”- hogy legyen a tisztseg
    viseloknek “mibol tengodni”.
    Nezzuk hogyan ” alakitja” a Palesztin Hatosag a tortenelmet.

    Erdekelne- Gabriella Fenyves es Atlasz- velemenye.

    http://www.dzsihadfigyelo.com/2010/03/19/hogyan-irja-ujra-a-palesztin-hatosag-a-tortenelmet/

    • Atlasz 2015. november 5. csütörtök - 09:08 #

      izraeli: Csak leharisraeltől kérdeztem, nem állítottam semmit, amit vitatsz. A véleményem kifejtése nem kommentben, hanem bejegyzésben történik.

  5. jeruzsálemi 2015. november 5. csütörtök - 11:05 #

    Teljes mértékben egyetértek Lehárral és Izraelivel. Annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy a Jordán folyótól nyugatra a Zsidó Államot szavazták meg, ez volt “Ciszjordánia”. A teljes terület a Jordán folyótól nyugatra egészen a Földközi tengerig a zsidó állam,Izrael földje. A Jordán folyótól nyugatra állították föl Transzjordániát, amit az araboknak ítéltek.(Ezért is nonsense, hogy hozzá nem értő firkászok Júdea -Szamária területét folyamatosan Ciszjordániának titulálják. Pedig Júdea és Szamária az igazi elnevezésnek, Ciszjordániának csak egy része. Továbbá az eredeti elnevezés Ciszjordánia teljes területe -Zsidó Államot takart.)
    Ez felosztás kötelező érvényű Népszövetségi döntés volt, amit az ENSZ megalakulása után kötelező érvénnyel át is vett papíron. A gyakorlatban azonban behódolt az arab nyomásnak, a szalámi politikának és a fekete aranynak. Ezért tudták keresztül vinni az égbekiáltó marhaságot a “palesztin nép” anyakönyvezését, aminek többsége valójában ugyan olyan beduin arab, mint Jordániában élő társaik.
    Az egész történetből a tanulság az, hogy a Soá után is egy sor igazságtalansággal kell megküzdenie Izrael népének, nem beszélve Izrael Állam eltörlésére indított arab háborúkról, amelyek hatalmas véráldozatot követeltek a genocídiát is csak a csodával határos módon túlélő zsidóságtól. Innen mindenki eldöntheti magának, hogy hol találja az igazságot, és hová áll.

    • jeruzsálemi 2015. november 5. csütörtök - 11:12 #

      javitás:
      A Jordán folyótól KELETRE állították föl Transzjordániát, amit az araboknak ítéltek.

  6. izraeli 2015. november 8. vasárnap - 18:21 #

    A palesztin belugyminiszter- itt- sajat szajaval ismeri el-honnan szarmazik
    a “palesztin” nep.
    Mint mindeg, mast mondanak a kulfoldnek es mast sajat nepuknek-
    amely az “Umma arabije”hez- az arab nemzethez tartozik.
    Remelem, tobbsegetek- megerti az angol forditast.

  7. izraeli 2015. november 8. vasárnap - 18:24 #

    Ez a video- mindennel vilagosabban beszel.

  8. izraeli 2015. november 9. hétfő - 14:24 #

    Lehar!
    Figyelmedbe ajanlom- technikai problema van.
    Igy tortent,hogy ketszer kuldtem- ugyanazt a videot, mert
    nem lattam nyomat-hogy megjelent.
    Erdemes megvizsgalni.

    • leharisrael 2015. november 9. hétfő - 14:47 #

      Izraeli!
      Nem technikai probléma, csak a hozzászólások az engedélyem nélkül nem jelennek meg. Ha éppen nem vagyok gépnél, ilyesmi előfordul.
      Viszont nem akarom teljesen szabadjára engedni a hozzászólásokat, mert a “levélszemét” takarítása így is sok időmet veszi el.

A negatív vélemény is vélemény, de ügyeljünk a hangnemre!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: