“Új” antiszemiták

21 aug

Nehezen emészthető, hogy az utca emberétől, a világ vezető politikusain át, a különböző ideológiákat képviselő pártkatonákig, az emberi jogokért protestáló szervezeteket is magába foglaló, a zsidó gyökerekkel rendelkező “megmondó” emberekig bezárólag, ha Izrael kerül szóba, agyukra vörös lepel hull és értelem helyett az érzelmeik kerülnek előtérbe.

Gyanítom, hogy ennek oka nem tájékozatlanságból ered, inkább a tömegeknek való megfelelni akarás, annak a tömegnek, melynek gondolkodását pont a fentebb említettek formálták/formálják.

Ez a 22-es csapdája!

Van a tömeg, amely háborog a rossz életkörülmények miatt és van a “hatalom”, mely burkolt, vagy kevésbé burkolt formában elhiteti, hogy ezért a zsidók a felelősek. Régi, bevált patent, minden korban, minden politikai berendezkedés esetén bátran elhőhúzható. Mikor a kisember úgy gondolja, hogy tenni kellene valamit a “mocskos zsidók” ellen és ez utcai atrocitásokban, vallási helyek és temetők rongálásában manifesztálódik – többnyire hallgatás övezi, esetleg látszatintézkedések sorozata.

Azt mégsem mondhatja egyetlen hatalom sem, hogy “emberek, hisz ez nem igaz, hazudtunk, amikor erre hivatkoztunk, ahelyett, hogy saját impotenciánkkal magyaráztuk volna a gazdasági helyzet milyenségét”…

Ez az a pillanat, amikor minden rendszer nagy hasznát veszi a széles körben elismert publicistáknak csakúgy, mint a “futottak még” sajtómunkások széles táborának.

Ma, az internet korában,  amikor a világ eseményei valós időben, több megközelítésben is, szinte élőben követhetők, nehéz elfogadni az agytekervények teljes mellőzését, helyette bőszen bólogatni a valamilyen érdeket – sok esetben csak saját tájékozatlanságát – követő, “megmondó emberek” sulykolta félinformációk halmazát.

Időnként döbbenetes dolgok kerülnek be a köztudatba és a hangsebességnél is gyorsabban találnak “értő” fülekre.

(Nem szándékom kitérni az Izrael és a gázai terrorszervezetek között jelenleg folyó háborúskodás okaira, a terrorszervezet céljára – megtettem ezt az Tűzszünet, vagy amit akartok c. blogbejegyzésemben.)

Olvasom egy francia lány (nem muzulmán) posztját, amely arról szól,  hogy “A három zsidó fiatalt – gazdasági okokból – zsidók ölték meg.”

Szerzője az egyik német TV állomás tudósításából kombinál, mely azt állítja, hogy az izraeli biztonsági szervek eltitkolják az igazságot. Az írás lényege, hogy a gyilkosok – akik természetesen nem palesztinok – szolgáltatták az ürügyet a Cahal gázai akciójához.

Ez a hír rekordsebességgel terjed a hálón és annak ellenére, hogy az elkövetők egyike kézre került, hogy mára a Hamasz is elismerte, az emberrablás és gyilkosság az ő megrendelésükre történt. – Lényegtelen, senkit nem érdekel.

Ez is tökéletes példája annak, hogy amennyiben Izraelt akarjuk vádolni, akár hazudhatunk is.

Egy másik gyöngyszem, a magát “ifjú francia forradalmárok”-nak nevező csoport az interneten keresztül uszít zsidók megtámadására. A felhíváshoz 32 francia zsidó fényképét és lakcímét mellékeli.

Ennyi talán elég is, bár lehetne folytatni a sort a Dávid csillagot viselő norvég hölgy brutális megverésével, azzal, hogy egyes európai országokban a hagyományos zsidó viselet sem ajánlott.

Annak ellenére, hogy ma Európa szerves egység, a keleti és nyugati tömb között, zsidó kérdésben, a határvonal élesen meghúzható.

Erről már korábban kifejtettem álláspontomat úgy Magyarország, mint általában Európa vonatkozásában.

Az írások itt és itt elérhetők.

Úgy érzem, hogy gondolataimat egyik esetben sem kell revideálnom, viszont szükségesnek tartok néhány kiegészítést.

Az első, hogy a volt szocialista tömb országaiban a mai napig a klasszikus antiszemitizmus virágzik, mely egy részről mindenért a zsidókat okolja és olyan patentok mentén kommunikál, amelyért a vészkorszakot megelőző idők antiszemitái is pirulnának. Nem elég, hogy fennen hangoztatja, miszerint Hitler félmunkát végzett és ha rajta múlna az összes zsidót hazaküldené. Haza Izraelbe, mely országnak még a létjogosultságát is megkérdőjelezi.

Teszi ezt úgy, hogy még csak bele sem pirul. Talán, ha belegondolna a szavak puszta értelmébe, (L. cionizmus, cionista rezsim, globális tőke…) a tudatlanságát okkal szégyellhetné.

A nyugat-európai országokban kicsit más a helyzet. Ott az antiszemita/anticionista hangadók elsősorban a  nagyszámú muzulmán bevándorlók köréből kerülnek ki, hozzájuk csapódik a helyi lakosság erre fogékony rétege.

A kétfajta antiszemitizmus/anticionizmus szószólói közösek abban, hogy a forgatókönyvet előre megírták, a részletek nem számítanak. Szinte kikérik maguknak, hogy tényekkel megzavarják egysíku gondokodásukat. Közösek abban is, hogy – ellentétben több arab országgal – a Hamasz nem terrorszervezet és gond nélkül átsiklanak Izrael polgári lakosságának mintegy 14 éve tartó terrorizálása felett. Egységesek abban is, hogy “egy zsidó mindenre képes” és ennek érdekében a legprimitívebb hazugságtól sem riadnak vissza.

Viszont van valami, amiben tökéletesen igazuk van, ami létük mozgatórugója: Európában kizárólag a zsidók egyetemes gyűlölete képes összehozni a muzulmánok, a szélsőjobb és a radikális baloldal közötti koalíciót.

Ennek köszönhető, hogy Európa kormányai átsiklanak az európai utcákon egyre gyakoribb, sokszor erőszakba torkolló történések felett.

Figyelmes szemlélőnek szemet kell szúrjon, hogy a tüntetések jelszava “halál a zsidókra”, “gázba a zsidókkal”… nem Izrael, hanem a helyi zsidó közösség tagjai ellen irányul, csakúgy, mint a fizikai atrocitások.

Ennek ismeretében leszögezhető, hogy  Gáza csak ürügy az antiszemita szellem palackból történő kiengedésére.

Mondom ezt azért, mert nem tapasztalom, hogy Európában tömegtüntetésen ítélnék el Aszadot a 200 ezer halott miatt, vagy ugyan úgy felháborodnának az Iszlám Állam Irakban jól dokumentált tömeggyilkossága miatt, de akár Ukrajna 2000 polgári áldozata miatt is…

Van egy tippem: Az elkövetők egyike sem zsidó!

Ha Európa csak egy percre megállna és elgondolkodna, akkor kénytelen lenne beismerni, hogy Izrael nem a gázai arabok, hanem a radikális iszlám és a terror ellen harcol, hogy Izrael nem a probléma, hanem a megoldás része!


2014. augusztus 21.

94 hozzászólás to ““Új” antiszemiták”

  1. Erdelyi Klara 2014. augusztus 21. csütörtök - 15:40 #

    Az írással az utolsó betüjéig egyetértek – de persze nagyon örülnék annak ha egyszer-egyszer már a nemzsidó bloggerek vagy netán újságírok tollából is megjelennének hasonló tényfeltáró írások, – mert ez még nagyobb hitelességet és legimitást biztositana az ilyen írásoknak is – és még véletlenül sem vádolhatná egy olvasó sem elfogultsággal a blog íróját ….

    Amugy pedig hogy mennyire így van, amit ír – épp a mai napon kaptam egy felhivást emailon keresztül az AVAAZ.ORG nevü tiltakozásra szakosodott szervezettöl – hogy peticiót irjak alá hogy Izrael fejezze be a népirtást a szegény elnyomott palesztinok ellen … Sajnos a felháborodásomnak hangot adni itt nincs lehetöségem, – csak arra gondoltak hogy írjam alá és minél több ismerösömnek küldem el, hagy terjesszem az “igazságot” ily módon is ….

    Kérdem én, akkor miröl beszélünk – ha egy ilyen eléggé ismert szervetet, mint az AVAAZ:ORG is – akik egyéb kérdésekben nagyjából tényleg az emberiességet, a humanitárius késztetést képviselik – egy ilyen ostoba, hazug propagandára adja a fejét …
    ( az egésznek a kiindulása pedig – horribile dictu – egy Desmond Tutu nevü állitólagos békenobeldijas délafrika püspöktöl származik) …. Akkor miért is csodálkozunk hogy az egész világ a megtévesztésen alapuló gonoszságban vesztegel….

    • szendam 2014. augusztus 22. péntek - 20:57 #

      Kedves Klári!
      Én egy “nemzsidó” blogger vagyok, de sajna bármikor vádolható az “elfogultsággal”. Ugyanis elképesztő módon utálom az ostoba antiszemitákat/rasszistákat, no meg a belőlük (és rajtunk is) élősködő “politikusokat”!
      Hogy az “európai” (ezen belül: káeurópai!) átlagember mennyire buta és elbolondítható, arról éppen tegnap írtam magam is egy posztot:

      Imrekertész a zsidóállat


      Kellemes “szórakozást”!
      … és ezt szendamondja!

      • leharisrael 2014. augusztus 23. szombat - 21:51 #

        Még jó, hogy a szórakozást idézőjelbe tetted. :(

      • szendam 2014. augusztus 23. szombat - 22:52 #

        Mert milyen “jelbe” köllött volna tennem?!
        A karakterkészletben nincs olyan, hogy “szomorú valóság”!
        … és ezt szendamondja!

      • leharisrael 2014. augusztus 23. szombat - 23:27 #

        :)

  2. Max Birca 2014. augusztus 21. csütörtök - 15:43 #

    Alapvetően ez azért bonyolultabb.

    Igen, a hagyományos antiszemitizmus az egyik ok, de messze nem az egyetlen.

    A fő ok, hogy az átlagember automatikusan a gyengébbel, a szegényebbel, a menekülttel szimpatizál. Izrael a térség leggazdagabb országa, az életszínvonal a többszöröse a környező országokéhoz képest. Azaz a gazdag zsidó contra szegény arab az alap, márpedig szinte mindenki a szegénnyel szimpatizál.

    Az izraeli haderő szintén a legerősebb a térségben, Izrael a környék egyetlen atomhatalma. Azaz a zsidó nemcsak gazdag, de erős is. Ez sosem volt így korábban.

    S aztán ott vannak konkrét tények is: a palesztínok sokkal szegényebbek a zsidóknál az izraeli irányítás alatt áló területeken, korlátozások sújtják őket, míg a megszállt területeken élő zsidó telepesek privilegizáltak. Ez automatikusan előhívja a Mandela-párti, apartheid-ellenes tüntetések emlékét sokakban.

    Persze, a közvélemény szelektív és igazságtalan.

    Mondok egy nem zsidókkal vagy Izraellel kapcsolatos témát. A balti államomban gyakorlatilag apartheid van az orosz kisebbségek ellen, de ez mégsem érdekel senkit nyugaton, ez sosem téma sehol. Ha negyedekkora elnyomás lenne arab bevándorlók ellen Franciaországban, már az ENSZ foglalkozna a kérdéssel.

    • Ariel 2014. augusztus 22. péntek - 15:16 #

      A “palesztinok” sokkal szegényebbek.
      Erre a válasz, hogy talán nem fegyverekre kellene költeni a sok-sok dollár százmilliárdokat és nem a vezetőik zsebének megtömése lenne a cél az EU az USA és az arab államoktól kapott pénzekkel.

      • Max Birca 2014. augusztus 22. péntek - 15:34 #

        Nincs államuk, ez az alap. Amíg nincs, addig nem fognak biztosan másra költeni.

    • Erdelyi Klara 2014. augusztus 23. szombat - 00:31 #

      Azért a helyzet nem ilyen egyértelmü és egysikú – hogy “az átlagember automatikusan a gyengébbel, a szegényebbel, a menekülttel szimpatizál” …. mert ha ez egyértelmüen igaz lenne, akkor pl. az “átlagember” nem csak a szegény palesztinok mellett állna ki, hanem a szegény indiaiak, a szegény romák, a szegény afrikai országok négerei ellen is …. Na de az a lötéri kutyát sem ambiciónálja arra, hogy ezek mellett a szegény emberek mellett kiálljanak …. Az pedig hogy a “palesztínok sokkal szegényebbek a zsidóknál az izraeli irányítás alatt áló területeken” – nos erre megint csak nem lehet azt mondani, hogy akkor mindenütt mindenki aki gazdag ( és történetesképpen meg is dolgozott ezért a gazdagságáért, nem pedig csak “jókor volt jó helyen” ) – szóval az sem lenne igazságos hogy a gazdag de szorgalmas emberek et tegyük felelössé a szegény ámbár lusta, magáért tenni nem akaró emberek, népek miatt …. vagy amiatt, hogy az egész globális világból küldött segélyekböl nem népjóléti és egyéb termelö beruházásokat valósítanak meg, hanem terrorista alagutakat épitsenek, meg rakéták ezreit – tizezreit gyártsák le….. Merthogy ez is az érme másik oldala – és akkor ugye már árnyaltabban is látszanak a dolgok ….
      Itt meg lehet nézni, ezen az animáción, miröl beszélek :

      • Max Birca 2014. augusztus 24. vasárnap - 08:59 #

        A gond itt az, hogy ha nincs saját államiság, akkor hiányoznak az alapok. S ezt az átlag palesztín is fontosnak érzi ez nem valamiféle speciális igény, amit csak egyes politikusok erőltetnek.

    • Erdelyi Klara 2014. augusztus 23. szombat - 00:46 #

      És miért is nincs államuk ??? Leginkább azért, mert NEM ismerik el Izrael államát – valamint feltett célja a PSZF alapokmánya, hogy zsidó állam felszámolását tüzte ki céljául …. Ja kérem tisztelettel – ezen az alapon nem is lehet elvárni Izraeltöl, hogy annyira sürgösen tüsténkednének azon hogy legyen önálló palesztin állam …. Vagy kérdem én, ki az a bolond, aki szeret kígyót melengetni a keblén ???? ….Tessék szives lenni egyetlen egy olyan országot még mutatni a Földkerekségen – aki ilyen feltételek mellett kész lenne egy szomszédjában lévö ellenséges állam elfogadására …. Csak egyetlen egy – ici-pici országot kérek megnevezni ….. DE ilyen nincs – mert ez egy nonszensz ….

      • Max Birca 2014. augusztus 24. vasárnap - 09:01 #

        Igen, ebben igazad van. A gond itt az, hogy mindkét oldalon az átlagember elhiszi, hogy legyőzheti a másikat. Amíg így van, nem lesz kompromisszum.

    • Attila 2014. augusztus 23. szombat - 17:49 #

      Max Birca! Bírom ezt az álobjektivitásba és hazugságba csomagolt izrael-ellenességedet…Egy államhoz hű arab teljes jogú állampolgár Izraelben és ugyanolyan szabad, mint egy zsidó. Ja, hogy a nagy többségnek nem kellene állandóan az alkotmányos rend megdöntésére szervezkednie! Egyébként van a palesztinoknak államuk. Úgy hívják Gáza. Látjuk, hogy mennyire működtetik normális államként… További területet adni nekik, amikor ezzel 3 millió emberrel sem képesek mit kezdeni?!?!

      • Walla! 2014. augusztus 23. szombat - 23:17 #

        Nem is kell olyan, hogy ” palesztin ” állam, soha nem is létezett ilyen, de még arab fennhatóság alatt is csak pár évszázadig állt a Eretz Yisrael területe több évezredes történelme folyamán. A terület muzulmán, keresztény, drúz vallású arab lakói hozzátartoznak az országhoz, de csak mint egyének és nem mint különálló nemzet.
        Az egész nagyhatalmak által létrehozott “palesztin” álprobléma, a machiavellista oszd meg és uralkodj típusú politikának a része, amely Izrael fejéhez tartott puskacsőként szolgál, Izrael sakkban tartásához; hasonlóan ahogy például Ciprust ( szintén a machiavellista ottomán és brit imperializmus megtapasztalói ) tartják sakkban a törökökkel. És ehhez még ráadásul segítségül tudják bármikor hívni a félanalfabéta csőcselékek vérgőzös, paranoid vagy nárcisztikus zsidó-gyűlöletét a világ nagy részén.

      • Max Birca 2014. augusztus 24. vasárnap - 09:06 #

        Az, hogy sosem létezett palesztín állam, nem érv semmire. Amerikai állam sem létezett sosem 1776 előtt, aztán mégis lett. S még számtalan egyéb országot fel lehetne hozni példának.

      • Max Birca 2014. augusztus 24. vasárnap - 09:04 #

        Nem vagyok se Izrael-ellenes, se Palesztína-ellenes. A gond ugyanaz, mint a Trianon előtt Magyarországon: a lakosság egy része NEM AKAR hű lenni az országhoz.Lehet ezen szörnyülködni, de ez a helyzeten nem változtat. Gáza pedig nem ország, hiszen nincsenek se határai, se függetlensége, se fegyveres ereje, ez egy autonóm izraeli terület,

    • Walla! 2014. augusztus 24. vasárnap - 03:52 #

      Aha, igen: az átlagember automatikusan a gyengébbel, a szegényebbel a menekülttel szimpatizál… Nyilván a szíriai, iraki, ukrajnai stb. tömeges, népirtó vérfürdők esetében is olyan lánglelkű, szenvedélyes igazságkereső attitűddel nyilvánítják ki tiltakozásukat a civil áldozatok százezreiről hallva, ahogyan Izraelt leháborúsbűnösözik, lerasszistázzák, lefasisztázzák/nácizzák stb.

      Vagy például, britek körében végzett közvélemény kutatás eredménye szerint, miközben a nagy többség elutasítja a hajdani Einsatzgruppen-eket idéző, népirtó, fasiszta ” Iszlám Állam ” felszámolására indítandó katonai akciót, addig sokak még a menedékjogot is megtagadnák Szíria és Irak földönfutóvá tett keresztény, yazidi, kurd stb. üldözötteitől ( pont mint nagy és dédszüleik generációja 70-80 évvel ezelőtt az üldözött európai zsidóság esetében ).
      http://www.comres.co.uk/poll/1242/itv-news-iraq-poll.htm
      De például Európa-szerte nagyon népszerű a Szaharától délre eső afrikai poklokból lélekvesztőkön menekülő ( és sokszor a tengerbe vesző ) szinte félholt nyomorultak befogadása is; de akár a kelet-európai EU tagországokból érkező munkavállalók elleni időnkénti hecckampányokat is említhetnénk. Tehát röviden összefoglalható a szegényeknek, gyengéknek szánt üzenetük: dögöljenek meg. Attól persze nyilván csalódottak, hogy ezúttal a zsidóság nem esik ebbe a kategóriába.

      És végül de nem utolsó sorban ne feledkezzünk meg Európa leginkább szegényeket, elesetteket gyámolító országáról, a “szent istváni” Magyarisztánról/Orbánisztánról, ahol a legmélyebben hisz az ország óriási többsége a szabadság, egyenlőség, testvériség ( legfeljebb a hungarista ” nyilas testvériség “… ) eszméiben. A négy millió koldus országa amely meg sem vakkan miközben az emberi értékrendet teljességgel nélkülöző, élősködő, pondró vezetői teljes nyíltsággal kisemmizik, és még tenyérbe mászóan meg is alázzák. Ugye mindenki annyit ér amennyije van hódmezővásárhelyi Lázár uraság kedves alattvalói… Felfelé nagyon nyalunk, lefelé nagyot rúgunk, régi, szép magyar szokás szerint… Meg ” kicsit” cigányozunk ( sőt Miskolcon már etnikai és osztály alapon elűzzük otthonaiból a nyomor negyedek lakosságát ), zsidózunk ( néha tettlegesen atrocitásokba torkollva is ), államilag rehabilitálunk ’45 előtti háborús bűnösöket; sőt az egész Horthy/Szálasi rendszert, miközben az ország nagy részét éhező, koldus sorba lökjük közmunkásrabszolgának ( körülbelül annyi munkavállalói joggal mint a hámászt támogató Qatarban a vb-re stadionokat építő vendégmunkásoknak… jé tényleg, a vezérek futtball-mániája még egy hasonlóság Qatar és Orbánisztán között… ); a ” szociális temetés ” aberrációjáról nem is beszélve erről külön érdemes minden Magyarországról kevés infóval rendelkező külföldi olvasónak tájékozódnia,

      http://www.kanadaihirlap.com/2014/08/16/a-szegenyek-megalazasa-avagy-gondolatok-a-szocialis-temetesrol/

      hogy lássák milyen aberrált állatok irányítják a Magyarország nevezetű patkányfészket, ahová lényegében a ’45 előtti uram-bátyám világ tért vissza. Tehát jobb lenne ha a jóllakott felső vagy középosztálybeli “árja-keresztény-übermensch” mágyárok csak nem vennék Izrael nevét a mocskos szájukra…

      • Walla! 2014. augusztus 24. vasárnap - 04:37 #

        Amúgy ami a “gazdag zsidó” , szegény arab” sztereotípiát illeti, Izraelben is van szegénység, a zsidó népesség köreiben is ( pláne az ország leginkább rakétatámadásoktól sújtott déli részei kevésbé tehetősek ). Bár a mediterrán térség egyik legfejlettebb országa, de azért nem egy olyan pénzeszsák, mint mondjuk Svájc, Ausztria, Skandinávia, vagy éppen a munkát nem ismerő, rongyrázó félfeudális perzsa-öböl menti olaj-monarchiák, amelyeknek futja a terror finanszírozására is ( nemcsak Izrael ellen ). Egy főre jutó GDP-ben, életszínvonalban Izrael nagyjából az EU átlagnak felel meg, tehát nem kiemelkedően gazdag, persze sok ország még erről is csak álmodhat; no meg nyilván sokak szerint a zsidóknak ez is túl sok.

  3. Eldrad 2014. augusztus 21. csütörtök - 17:31 #

    “…Van egy tippem: Az elkövetők egyike sem zsidó!…”
    .
    – Nekem meg egy olyan tippem van, hogy a “közvélekedés”, pláne a fentebb taglalt közidióták szerint Ukrajnáért, Szíriáért, mindenért a “zsidók” meg az “izrael” meg esetleg a zusákok a felelős.
    .
    Itt tartunk.

  4. emilke 2014. augusztus 21. csütörtök - 22:29 #

    http://hvg.hu/vilag/20140821_Egy_Hamaszvezeto_elismerte_az_izraeli_ti#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2014_8_21
    *
    “Semmi sem új …. ” /Slomo/
    A lényegre tapintottál. Az értelem hiánya és a hamis érzelem.
    Azért büszke vagyok, hogy az értelmemet használva a jó úton járok.
    Meg az érzelmem is.

  5. Walla! 2014. augusztus 24. vasárnap - 04:08 #

    Breaking news;

    Összenő ami összetartozik:

    http://www.kanadaihirlap.com/2014/08/23/tobb-tucat-magyar-gyarapitja-a-terrorista-iszlam-allam-sorait/

  6. izraeli 2014. augusztus 24. vasárnap - 12:32 #

    Max Birca ur figyelmebe.
    Az elottem szolok- mar majdnem mindent elmondtak-
    megis, erdemes megnezni- honnan kezdtek a “gazdagok”-
    es a “szegenyek”- miert “szegenyek”.
    Meg csak annyit fuznek hozza, hogy “szegeny palesztinok”nak
    nincs allamuk”-csak-
    1} Jordania lakossaganak- 60%-a “palesztin”.
    2} Abu Mazen elnoksege alatti “Ciszjordania”- palesztin onkormanyzat
    3}A Hamasz fennhatosaga alatt allo Gaza -“palesztin”.

    Meg valami- amirol az ENSZ es a tobbi “humanista” hallgat-
    Izrael- fennallasa ota- minden haboruja es nehezsege ellenere-
    befogadott 800.000 zsidot- akiket kiuztek-minden nelkul-
    az arab orszagokbol.

    Ennyi volt- kezdetben- a “palesztin” menekultek szama- akiknek segitsegere-
    az ENSZ – kulon szervezetet allitott fel.

    A zsido menekulteket- “nem ismertek”- csak sajat orszaguk,testvereik-
    allitottak oket talpra.

    Az “arab testverek” hatalmas teruleteikkel es koolaj keszleteikkel-
    “nem tudtak” segiteni.

    Talan azert- mert ha van kozos ellenseg{Izrael}- nem figyelnek
    fel a vezetes disznosagaira?
    { diktaturak, a saria torvenyei, a nok helyzete}.

    Talan, hogy kapjon nemi fogalmat rola, hogy:
    “szombat utan- jon a vasarnap”.

    Közel-Kelet

  7. Walla! 2014. augusztus 24. vasárnap - 17:59 #

    Max Birca:
    Tehát akkor mi is az érv a “palesztin” állam mellett…? Mindenesetre egy olyan országot amely nem létezik, nem is lehet megszállni… legföljebb követelni lehet a semmiből való megalakítását. De mire föl? Hoppá… A trianoni hasonlat legfeljebb fordítva igaz; Izrael nem a korabeli Magyar Királyság analógiájának felel meg, hanem éppen a Magyarországtól 1918-ban elszakadt ( Cseh)Szlovákia vagy délszláv államok analógiája. Az úgynevezett ” palesztinok ” ( ahogyan csak a brit mandátum óta nevezik őket, az ottomán időkben még közigazgatási egységként sem létezett semmiféle ” Palesztina “… ) etnográfiailag, kulturálisan, vallásilag a Levant ( Földközi tenger keleti partvidékének ) arab nyelvű keresztény és muzulmán lakosságához tartoznak. Például az arab általuk beszélt nyelvjárását is levanteinek és nem pedig palesztinnak nevezik. Az egész koncepció a brit és más nagyhatalmi oszd meg és uralkodj taktika, illetve az ezzel párhuzamosan kifejlődött ( pán ) arab nacionalizmus, reakciós iszlámizmus eredménye; amely a cionizmus delegitimálásának megkísérlését szolgálja. Ennyi.

    • Max Birca 2014. augusztus 24. vasárnap - 19:35 #

      Mire föl lett a világ legtöbb országa? Mert akarták. Ennyi.

    • Max Birca 2014. augusztus 24. vasárnap - 19:37 #

      “Az egész koncepció a brit és más nagyhatalmi oszd meg és uralkodj taktika, illetve az ezzel párhuzamosan kifejlődött ( pán ) arab nacionalizmus, reakciós iszlámizmus eredménye; amely a cionizmus delegitimálásának megkísérlését szolgálja.”

      Az ok irreleváns. A lényeg: ma létezik palesztín nép. Az, hogy hogyan lett és miért, nem számít.

      • Walla! 2014. augusztus 24. vasárnap - 20:48 #

        Létezik? Csak úgy “bemondásra” nem születnek népcsoportok, hanem hosszas történelmi folyamatok evolúciója eredményeképpen; tehát ez elég komolytalan válasz. Egy különálló népcsoport ismérvei a külön nyelv, kulturális örökség, földrajzi elhelyezkedés együttese. Amúgy megjegyzendő, hogy az első világháború befejeztével és az Ottomán Birodalom felbomlásával az győztes antant hatalmak által meghúzott határvonalak által létrejött államok egyáltalán nem képezik a térség társadalmainak elsődleges identitásképző alapját. Például szunnita vagy síta muzulmánok vagy maronita, asszír keresztények stb. sokkal inkább azonosulnak egymással mint azon az alapon hogy libanoniak, szíriaiak, irakiak stb. Vagy kurdok a kurdokkal arabok az arabokkal; nem beszélve a sok helyütt még ma is élő hagyományos feudális törzsi kötelékekről. Tehát a “palesztinok” mitől különálló népcsoport a térség arabul beszélő muzulmán vagy keresztény népességéhez képest…? Legfeljebb annyiban hogy “véletlenül” pont ott akarnak ( azt is csak a Izrael létrejöttekénti reakcióként ) egy új államot létrehozni ahol Izrael Állama kétezer év után újjáalakult. De ezt is csak azóta hogy a szomszédos arab államok nem voltak képesek területi igényeiket érvényesíteni Izraellel szemben. A PFSZ csak 1964-ben alakult ( a Fatah is csak 1957-58 táján ), a Hámász pedig a 70-es 80-as években a pánarab-pániszlám Muszlim Testvériség nevű szervezetből nőtt ki. Az első arab-izraeli háború egyik fő erejét Arab Légió-nak hívták és nem palesztinnak…… Tehát akkor egy politikai aktustól hirtelen egy új nép születik… ajvé…

      • Max Birca 2014. augusztus 25. hétfő - 06:42 #

        Nagyon sok dolog lehet, sokféle ok. Hogyan lett bosnyák nép, mikor 40 éve még nem létezett? Hogyan lett macedón nép, mikor 70 éve még nem létezett? Hozzáteszem: a politika képes nagyon meggyorsítani ezeket a folyamatokat. Palesztínok sem voltak 100 éve, ma meg vannak. Miért? Mert azoknak mondjék magukat. Ez abszolút elegendő ehhez.

  8. Anton Csehov 2014. augusztus 24. vasárnap - 18:06 #

    A probléma azért itt nagy: a blogger a mohamedánok, a neonácik és “a radikális baloldal” egységbe kovácsolódásáról beszél, történelemhamisító módon antiszemitzmussal rágalmazvaa baloldalt.
    Azonban ki rágalmazza a baloldalt? Aki különbözik tőle. Ki különbözik a baloldaltól? A szélsőjobb. Vagyis, a blogger egészen ügyesen csatlakozik a hitleri kánonhoz és ezzel a baloldal megrágalmazásához, ezzel igyekezvén ellehetetleníteni a szélsőjobb elleni küzdelmet. Vagyis a blogger a nácik ügynöke.
    Persze, lehet, hogy nem szándékosan! Lehet, mindössze fogalma sincs sem a Felvilágosodás, sem a marxizmus univerzálisan humanista és egalitárius, szociálisan emancipatív jellegéről! Azaz egy nyolcelemis gyűlölködővel, egy eszmetörténeti analfabétával állunk szemben.
    De az is lehet, hogy nagyon is tudatosan utasítja el a Liberté-Egalité-Fraternité sarlókalapácsát, mert a “fajok” és vallások feletti emberi egyenlőséget elvetve, ő az egyenlőtlenség “istentől” vagy “faji jellegtől” rendelt dogmájától valamilyen hasznot, privilégiumot, uralmat vár saját maga számára, az ekképp az életlehetőségekből kirekesztettek sorsával mit sem törődve. (Vagyis liberális, aki szerint aki nem lopott, az “annyit is ér”, mert “alsóbbrendű faj”…vegytiszta hitlerizmus a liberalizmus, alkalmazza azt bár Hitler, Orbán, Vona, Obama.)
    Mert ugye: a mohamedánok eltolódása a reakciós-retrográd vallásosságba taszító a progresszív álláspontú baloldal számára. Az arab népek elleni amerikánus, gyarmatosító, népírtó támadássorozat persze részvétet kelt az emberben, hiszen az, hogy valaki inkább résztulajdonos akarjon lenni a saját országa természeti erőforrásainak élvezetében, semmint egy gyarmatosító-megszálló hatalom által megtiport segédmunkás éhbérért a yankeek által elrabolt fúrótoronynál, az természetes, és természetes, hogy Ronald Megdöglesz “felsőbbrendű” “kultúraként” való elismerését megtagadja minden becsületes ember, és azon ország uralmát is, amely az említett mérgező szemetet “elit kultúrának” állítva be, mindenki torkán le akarja nyomni. A Mekdöglesz a mai náci birodalom jelképe. (Ennek low budget-derivátuma a “hungarikum” néven fanfározott baromság.)
    De: civileket robbantani még a szabadságharc nevében is ocsmány, a túszejtés erkölcstelen, Izrael pedig nem gonosz, csak az USA élő pajzsa a Közel-Keleten: a mohamedánok súlyos hibákat követnek el, sőt, bűnöket, mikor Izraellel szemben úgy viselkednek, ahogyan az USA viselkedik a világgal. Tehát, a baloldal nem tapogatózik a mohamedánok felé.
    A nácik felé mégúgy sem. (45 millió szovjet állampolgárt öltek meg a nácik ’41 és ’45 között, kb. 1,6 milliót árulóvá tettek. A baloldal addig sem bízott a jobboldalban, ezóta pedig végképp nem.) A két oldal “hasonlóságáról” szóló neonáci meséket csak paranoid-deluzív, illetve négyelemis idióták hiszik el.
    Mi tehát a baj? A baj az, hogy a baloldal felemeli szavát az USA terjeszkedései, és a nyomukban járó humanitárius-szociális katasztrófák és a népírtások ellen. A Közel-Kelet amerikai ugródeszkája, Izrael itt az üllő és a kalapács közé szorult. A baloldal szidja a fasizmust, az USA elég erős pozícióban van, hogy ezt ignorálja, a kritika Izraelt éri. Mit tesz az, aki buta, vagy paranoiás, vagy jellemtelen? Az igazságtalanság, a nyomor és az erőszak elleni tiltakozást áthazudja “antiszemitizmusra”, és egybemossa a valóban előítéletből fakadó jobboldali Izrael-gyűlölettel. Csalásnak csalás, de mivel működik (a hülyék elhiszik), hát “isten áldása van rajta”, mondaná elismerően Kálvin. A kritika azonban lehet igazságos is, mint a baloldalé az is! Izrael államnak fétist keríteni, és “a méltányosság földi mennyországa”, a “megváltás élő, egyenes adásban” képében ábrázolni éppolyan hamisítás, mint mikor a szélsőjobb “pokolnak” hazudja. Izrael egy ország, tehát emberek csinálják, akik nem rosszabbak, de EGYÁLTALÁN NEM jobbak másoknál. (A “jobbak másoknál” képzet, ha izraelitáknál előkerül, Hitler mosolyog: “Ezt tőlem tanulták!”) Egyik nép csak mint a másik – a “barbár népek”/kultúrnépek” szembeállítás a hitlerizmus szellemi bölcsője. Izrael védelmezői nem követhetnek el nagyobb önmerényletet, mint ha az ellenük egykor alkalmazott értékülönbség-tételezéseket átveszik és alkalmazzák.
    Izraelt és kormányát tehát emberek alkotják, és az ember követ el hibákat. Ezeket kritizálni pedig NEM antiszemitizmus. Az antiszemitizmus vádját pedig a “rosszindulatra hivatkozás” valóságos tárgyalást elhárító falláciájára kihasználni pedig erkölcsileg ugyanaz, mint mikor a hungaristák a náciellenességet “magyarellenességre” akarják kimagyarázni.
    Mi is a konklúzió? Nos, az, hogy a politikai bulvárújságírás során a legfelelőtlenebb hazugságok is átmennek a blogokon, oldalakon, mert a legbutábbak és legelvakultabbak ragaszkodnak az “ezeréves”, a cári, vagy a nyugat iránti fétisekhez.
    Attól tartok, egyetlen szavam igazságát sem fogja felfogni – itt válik el, ki az épelméjű – és a továbbiakban is megmarad a felületes bulvárlapiságnál: ez esetben e kommentár lesz e blog értelmi csúcsa.
    De talán-talán elindul egy reflexiós folyamat, talán-talán…és az jóra vezethet.
    József Attilával szólva köszönöm, hogy ürügyet adott mindezek elmondásához.

    • leharisrael 2014. augusztus 24. vasárnap - 19:34 #

      Anton Csehov!

      József Attilával szólva: Én is nagyon örülök, hogy ürügyet szolgáltattam a fentiek leírására. Az általam valamikor nagyra becsült tudományegyetemen akár doktori disszertáció is lehetne belőle. Csak az a baj, hogy nem a bejegyzés mondanivalójához szól hozzá v. vitatkozik vele, hanem magasröptűnek szánt eszmefuttatást tesz közzé az eszmék harcáról. Továbbá baj, hogy én a radikális szélsőbaloldalról írtam, amely az én felfogásom szerint abszolút nem azonos a politikai baloldallal, ezért úgy tűnik, hogy az eszmefuttatásának kiinduló pontja kissé erőltetett.
      Ha veszi a fáradságot és alaposabban belemerül a témába, akkor rájön, hogy itt nem az eszmék háborúja folyik, (mint egyébként mások is gondolják) hanem vallásháború, amelyet a szélsőséges iszlám folytat a zsidóság és Izrael, a kereszténység és a Nyugat ellen.

  9. Attila 2014. augusztus 24. vasárnap - 18:31 #

    Tisztázzuk: Gáza de facto egy ország. Önálló fegyveres erővel, határral, szabad választásokkal (!), közigazgatással stb. És ami attributumok hiányoznak az államisaghoz azt már holnap, hangsúlyozom holnap mind anyagilag mind jogszabályilag megadná nekik a nemzetközi közösség. Mindenkinek annyira hiányzik ez a konfliktus, mint púp a hátára. De mit csináljunk, ha gáza folyamatosan terrorállamot csinál magából?! Ezt Izraelnek saját állampolgárai védelmében kötelessége megtorolnia. Egy állampolgáraiért felelős állam nem tehet másként!

  10. Walla! 2014. augusztus 24. vasárnap - 21:03 #

    Az előbbi bejegyzéshez: azt is megkérdőjelezném hogy eredetileg mennyiben volt a “palesztin” állam követelése az ott élő muzulmán, keresztény népesség igénye. Vagy sokkal inkább egyes arab és más nagyhatalmi uralkodó köröké, pláne tekintetbe véve azt, hogy milyen nagy múltú hagyományai vannak az arab, iszlám társadalmakban a demokráciának, joguralomnak stb…. ( csak akkorák mint például Magyarországon… )
    Ja, például Szaúd Arábia is nyilván az ott élők demokratikusan érvényesülő szabad akaratából létrejött állam 1932-ben. És persze a szaúdiak egy különálló nép, hogyne persze… Qatariak, emirátusiak, kuvaitiak, bahreinek dettó. Még az ománi szultánság létezett talán a legrégebb óta. Észre kéne venni, hogy a nemzetállam hagyományos európai koncepciójának arrafelé szinte semmi hagyománya nincs, még ha rafináltan ezzel a koncepcióval is próbálják igazolni ügyüket a pro-palesztin bizniszben érdekeltek.

    • Walla! 2014. augusztus 24. vasárnap - 21:17 #

      Amúgy egyébként talán Jemen a legősibb arab ország. Az arab félszigeten kívül ( nagyjából Jordániától és Szaúd-Arábiától nyugatra és északra inkább csak elarabosodott ( az iszlám hódítás eredményeképpen ) , rendkívül heterogén hátterű népek élnek.

      • Max Birca 2014. augusztus 25. hétfő - 06:49 #

        Szinte minden nép heterogén, azaz ennek SEMMI jelentősége. A kutatások szerint a mai zsidók felének nincs genetikai kapcsolata az ókori zsidókkal, hanem idegenek. Ezek akkor nem “igazi” zsidók? S a zsidóknál ez az arány kifejezetten jó! A magyaroknál 10 % alatt van azok aránya, akiknek genetikai kapcsolatuk van Árpád népével. Na és? Mi ennek a jelentősége? Semmi. Az araboknál ugyanez van. Észak-Afrika berber, nem arab, az arabok csak egy vékony elit volt a hódítás idején. Szíria, Libanon, Palesztína, Izrael, Jordánia mai arabjai ugyanez. Átvették az arab nyelvet, kultúrát, de genetikailag nem arab valójában a lakosság zöme.Szóval ez nem érv semmire. Az iszlám terjesztése arabosítást is hozott sok helyen, ez az egész, a kezdeti időszakban tulajdonképpen csak a törökök és a perzsák tudták megtartani saját etnikai identitásukat.

  11. izraeli 2014. augusztus 25. hétfő - 10:43 #

    “Szinte minden nep heterogen,azaz ennek SEMMI JELENTOSEGE”-mondja
    Max Birca.
    Hogyan is van ez?
    Mikeppen magyarazza Max Birca- hogy egy nep- melynek nagy resze{10 torzs}
    eltunt -tobb mint 2700 eve a tortenelem sullyesztojeben{i.e 722 Assziria
    elfoglalja Eszak Izraelt {ma Szamaria}-megorizte zsido gyokereit.
    Egymas utan kezdenek elojonni- neger zsidok Etiopiabol, a ferde szemu
    zsidok- “Menasse fiai” India es Burma hatararol{Mizuram es Manipur}-
    a “marannus” zsidok – akik az inkvizicio eroszakos teritese ellenere-
    titokban- megoriztek zsidosagukat .
    Ha nem is telepednek ide az osszes marannusok- felto szeretettel figyelik
    Izrael kuzdelmet.
    Itt meg nem emlitettem a “bennszulott” zsidokat, az igazi “palesztinokat”-
    akik soha nem hagytak el az orszagot- akik eszak Izraelben eltek
    es Hebron deli reszen, ahol eroszakkal “beteritettek” oket az iszlamba.

    Ime- nehany adat

    http://www.dalit.hu/megkerult-izrael-elveszett-torzse-zsidok-indiaban/

    Ez- az eredeti “palesztinok”rol- a bennszulott zsidokrol

    • Max Birca 2014. augusztus 25. hétfő - 11:52 #

      Igen, a zsidók nagyon sikeresen megőrizték genetikai örökségüket, ez tény. 50 %-ról olvastam, ami hatalmas szám. A magyaroknál ez 10 % alatt van. Ennek oka persze nyilvánvaló: a zsidóknak volt/van egy saját vallásuk, s ez sikeresen gátolta a keveredést.

  12. izraeli 2014. augusztus 25. hétfő - 10:47 #

    Figyelmetekbe ajanlom- akinek nincs turelme elolvasni a cikket- Izrael
    elveszett 10 torzserol Indiaban{az elso clip-amit kuldtem}- talalhato
    benne egy video felvetel is.

  13. Eldrad 2014. augusztus 25. hétfő - 11:30 #

    Maxi szokásos, értelmetlen agymenéseihez újabbat tett hozzá.
    .
    “…A kutatások szerint a mai zsidók felének nincs genetikai kapcsolata az ókori zsidókkal…”
    .
    – Igen? Akkor kérném az ezt leíró szakmai (mondom, SZAKMAI!!!) cikk, vagy tanulmány linkjét. Segítek, ilyen nincs, de nem baj, keresd csak. Főleg azért nincs, mert sajnos elvesztek az ókori genetikai kutatólaboratóriumok mintái. Apám, hülyeségeket írsz már megint.
    .
    Másik dolog: látom, totális zavar van itt a nép- nemzet definíciókról. Na, ez roppant egyszerű, mivel van egy kitűnő szakma, mely többek között ezt is tisztázza, precízen, tudományosan. Ez a POLITOLÓGIA. Ez leírja, miféle kritériumai vannak az államiságnak, mitől lesz egy nép nép, vagy egy nemzet nemzet.
    .
    És az, hogy egy, identitás nélküli etnikumot egy ellenséges hatalom a másik hatalom rovására “kinevez” népnek, és ez a “nép” egy másik, létező nép antitéziseként tartja immár magát is számon, attól még nem lesz nép.

    • Max Birca 2014. augusztus 25. hétfő - 12:36 #

      Nép akkor lesz, ha emberek tömegesek úgy döntenek, nép lesznek. Ez az egyetlen kritérium.

      • Erdelyi Klara 2014. augusztus 25. hétfő - 21:17 #

        Ez a kijelentés azért nagyon sántit és több sebböl is vérzik – nem gondolod ? A nemzetté válásnak azért vannak olyan kritériumai, amelyet úgy nagyjából a világ civilizáltabb részen elfogadnak, söt rendszerbe is foglalnak, – már csak a miheztartás végett is….. Vegyük mindjárt pl. a zsidókat – hogyan is váltak néppé ? Tudom ez sokak számára nem népszerü ez a tény,amit leírok most, – de akkor is már náluk ca. 3500 éves folyamatról beszélhetünk a néppá válás kezdetét számitva…. Tehát akkor a néppé váláshoz kellettek elöször az ösök – vagy pátriarkák – azután még nem lettek mindjárt nép hanem kellett közös nyelv, közös vallás, közös kultúra, hagyományok – azután kellett még nemzeti “alkotmány” is, – a zsidóknál ez volt a Tóra, – aztán még jó pár dolog is kell még hozzá – de most csak a legfontosabbakat emlitettem meg … szóval az azért elég necces kijelenteni, és rendkivüli szüklátókörüségre, elfogultságra, és sajátságosan individuális értelmezésre vall hogy a “nép ugy lesz hogy emberek erröl úgy döntenek” – mert hát ha még ezt el is fogadnánk igaz állításnak, akkor is a néppé válás az nem egy aktus, hanem egy nagyon is hosszú, törenelmi folyamat eredménye – ami a palesztinok esetében ugye még csak max. évtizedekben lenne mérhetö – HA a fenti kritériumok amugy meglennének …. DE ezek meg sincsenek …. miröl is beszélünk akkor ???? Szóval kedves Max.Birca – nézzél ennek egy kicsit tüzetesebben utána – akár még a már mások által is ajánlott POLITOLÓGIA tudományában – csak hogy a látásod erröl szélesebbre táruljon a mostani meglehetösen szükös, egyénileg testreszabott értelmezésed helyett ….mert “egy fecske még nem csinál nyarat” ….

      • Max Birca 2014. augusztus 26. kedd - 06:39 #

        A politológiának ehhez semmi köze. Vannak évezredes néoek, évszázados népek, évtizedes népek, egyik sem több vagy kevesebb a másiknál. Népek születnek és meghalnak. S nincs semmiféle általános szabály, ILyen a történelem.

  14. Walla! 2014. augusztus 25. hétfő - 12:31 #

    A bosnyákok, pláne a macedónok ( külön téma lehetne, mennyit “nyertek” azzal, hogy több mint 100 ezer áldozatot és több milliónyi menekültet és Európában a második világháború óta nem látott emberiség ellni bűntetteket “produkáló” brutális háború árán immár nem Jugoszláviában élnek; kedves nagy, ” humanista “, pro-palesztin ” baloldaliak “… ) nyelvileg, kulturálisan különálló népcsoportok. A “palesztinok” esetében viszont akkor sem lesz ilyen népcsoport ha van ilyen nevű állam; a zsidóság viszont állam nélkül is önálló népcsoport. Ez itt a bökkenő. Mint írtam a Közel-Keleten nem az első világháború után meghúzott határvonalak által létrejött közigazgatási egységek képezik az ott élők elsődleges identitásképző alapját. Nem hogy palesztin népről nem beszélhetünk komolyan, hanem szaúdi, iraki, qatari, szíriai, líbiai, stb. népről sem. Kik ők ? Muzulmán vagy keresztény arabok vagy elarabosodott népek. Ha más határok más államok kereteiben élnének akkor is ugyanazok maradnak; a “palesztinok” esetében sincs ez másképp. Tehát akkor mi az érv amellett, hogy legyen egy állam amelyet “Palesztinának” hívnak? Amúgy édes kevés egy új állam születéséhez hogy azt a kisemberek akarják; ha ez nem emelkedik a nagy politika szintjére. A kurdoknak, tibetieknek – különálló népcsoportok, az utóbbi méghozzá állami keretek között is hajdanában – például miért nem jár önálló állam; biztosan legalább annyira akarják mint a külön etnikumot nem alkotó “palesztinok”. Vagy ami a megszállást illeti, Izrael hogyan tud megszállni egy nem létező államot; míg mondjuk Ciprus török, Ukrajna, Grúzia orosz, Tibet kínai, megszállása talán nem meglévő államok ellen irányultak ? ( egyébként a kérdések csak retorikusak ) … És még folytathatnánk a rendezetlen, vitatott státuszú területek felsorolását a világban. Biztos hogy ez a “palesztin” ügy a Közel-Kelet és a világ legnagyobb problémája, amelytől az ott élők nem képesek emberi körülmények között élni… ?( szintén csak retorikus kérdés ) Lehet hogy mindezek nem érvek semmire, de az se érvelés, hogy egyfolytában azt hajtogatjuk ” hogy ez nem érv semmire ” …

    • Max Birca 2014. augusztus 25. hétfő - 12:44 #

      A mai középkorú bosnyákok szülei még nem voltak bosnyákok, ez tény. Ez a nép a 70-es években kezdett kialakulni, s csak a 90-es évek óta létezik szilárdan.

      A macedónok esetében ugyanez, csak ott +1 nemzedék van, ők a 40-es évektől kezdtek kialakulni, s a 60-as évektől van ilyen nép.

      Saját nyelv, történelem? Ez csak akarat kérdése.

    • Max Birca 2014. augusztus 25. hétfő - 12:47 #

      “Izrael hogyan tud megszállni egy nem létező államot”

      Megszállni nem csak államot lehet, hanem rendezetlen státuszú területet is. A mai palesztín területek utolsó jogos birtokosa az Egyesült Királyság. A britek a területet egyoldalúan elhagyták, s azok nem lettek más állam része. Ezeket Izrael megszállta,. Hozzáteszem: ezt Izrael is elismeri Gáza és Ciszjordánia esetében, Izrael csak a Golán.fennsíkot és Kelet-Jeruzsálemet tekinti hivatalosan izraeli területnek.

    • Max Birca 2014. augusztus 25. hétfő - 12:48 #

      “Grúzia orosz”

      Grúziában nincs orosz megszállás, azaz ez eleve rossz példa.

  15. izraeli 2014. augusztus 25. hétfő - 13:44 #

    “Gruziaban nincs orosz megszallas”- talan azert- mert az
    “emberiseg napja”- Joszef Viszarionovics Dzsugasvili-
    Sztalin- eredetileg- gruz papnovendek volt?

    A zsidok- genetikai oroksegerol szolva-
    Ellentetben a ket “leanyvallassal”- nem kenyszeritettek
    mas nepeket- vallasukat atvenni.

    Lasd- keresztes haboruk es inkvizicio,
    Iszlam hoditasok{Magyarorszag is “elvezte”-150 evig.}
    Aki kevesbbe ismeri a tortenelmet-ket fele fold letezik-
    az iszlamban-
    Dar el Iszlam {az Iszlam foldje}
    Dar el Harb {a kard foldje}- ha az valaha-az iszlame volt.

    Meg valami-minden mas vallassal ellentetben-
    a zsido vallas- es a nepi hovatartozas-anyai agon
    oroklodik.

    Talan eppen a nehez tortenelmi orokseg miatt.-amelynek szenvedo
    alanyai- elso sorban- a nok es a gyermekek voltak.
    A zsidosag befogad masokat is-ha nagyon bebizonyitjak-
    akaratukat- a zsido nephez tartozni.

    Nem eleg- {peldakent}- a keresztviz
    vagy az esku- elismerni- Mohamed profetasagat.

    • Max Birca 2014. augusztus 25. hétfő - 14:30 #

      Én szeretem a zsidó vallást, bár persze antijudaista vagyok keresztényként. De szimpatikus vallás számomra. Régebben még zsinagógába is jártam időnként, pedig származásilag nulla zsidó vagyok. (Oké, a feleségem zsidó származású, de nem ezért jártam zsinagógába.)

      Azt szoktam mondani: ha nem lett volna Jézus, akkor csatlakoztam volna már régen a zsidó valláshoz.

      Természetesen a zsidó vallás más mint a zsidó vallásból szármázó 2 fő vallás, a kereszténység és az iszlám. De ennek oka a célok különbsége. Azt hiszem, ezt nem kell magyaráznom. A kereszténység új üzenetet hirdet, ezért ezt köteles eljuttatni mindenkihez, ennek negatív mellékhatása az időnkénti erőszakosság. Az iszlámmal pedig az a fő baj, hogy nem csak vallás, hanem politikai eszme is: az igazi iszlám hívő politikai iszlámot is akar, s ennek mindenkinek be kell hódolni vagy ha nem hódol be, akkor meg kell halnia.

  16. Eldrad 2014. augusztus 25. hétfő - 14:08 #

    Walla:
    .
    “…Amúgy édes kevés egy új állam születéséhez hogy azt a kisemberek akarják; ha ez nem emelkedik a nagy politika szintjére…”
    .
    – Rátapintottál a lényeg egy részére, mert ha nem is szakmai terminusokkal, de most írtad le az államiság minimális feltételeinek egy részét. Jó lenne, ha ezt (a maxi gyereken kívül, mert az reménytelen eset) mindenki jól végiggondolná. Bizony, az államiság egyik alapfeltétele, hogy az állami léthez szükséges intézmények már meglegyenek, és működjenek. Ehhez viszont megfelelően képzett vezetők kellenek, és itt jön a jó meglátás, hogy az átlagember (vagy “kisember”) szándéka nem elég egy állam létrehozásához.
    .
    Bizony, a kurdoknak már minden megvan az önálló állami léthez, ahogy a kurd az egy önálló nemzet is egyben. Ahogy Izrael esetében is így volt már a negyvenes évek közepén is (jaj, erről egy nagyon hülye, nagyon fekete, de nagyon szemléletes, politikai humoros, hitleres vicc jut az eszembe… ).
    .
    És bizony, a palesztin nép egyetlen feltételnek sem felel meg, sem nemzetalkotás, sem államalkotás szempontjából. Mert az nem “nemzetalkotás”, hogy egyetlen “nemzeti céljuk” van: egy másik nép, nemzet, állam kiirtása, felszámolása. Egyébként, tudjátok mit? Tőlem aztán lehetne palesztin nép, meg állam is, de még nemzet is, ha ezt békében, csendesen tennék. Izrael még segítené is őket, ahogy az EU, a Zusákok, és több arab diktatúra is. A magántőkéről nem is beszélve. Na de, folyamatos háborús, népirtó uszítás, mint “nemzeti cél”, és mint “nemzeti propaganda” a “palesztinok” részéről nem kimondottan az, ami elősegítené az önálló állami- nemzeti létet.
    .
    Egyébként, ahogy látom, a nép, a nemzet és az állam fogalmát elég rendesen keverik a beírók, meg hogy melyiknek mik az alapfeltételei. De nem baj, erre mondtam, hogy a politológia mindkettőt pontosan körülírja, micsoda.

  17. Eldrad 2014. augusztus 25. hétfő - 14:11 #

    “…Saját nyelv, történelem? Ez csak akarat kérdése…”
    .
    – Micsoda, te szerencsétlen, a saját történelem AKARAT KÉRDÉSE????
    .
    Akkor hát, nem igazolható történelmi, néprajzi, irodalmi, régészeti, stb. tényeké? Apám, te tényleg nem vagy normális.

    • Max Birca 2014. augusztus 25. hétfő - 14:35 #

      Így igaz, csak akarat kérdése. A legtöbb történelem kitalált mítosz. Te is tudod ezt. Mindig ki lehet sajátítani más történelmét, mindig lehet nyelvjárásból önálló nyelvet gyártani. Nem kell régészet, minden értelmezés kérdése.

      • Erdelyi Klara 2014. augusztus 26. kedd - 21:52 #

        Ha egy történelem “akarat kérdése” vagy “mítoszok kérdése” lenne – akkor arra a történelemszemlétetre lehet rá tenni egy nagyot….. hogy finoman szóljak erröl ….

        Ha objektiven nézzük ezt a dolgot – a történelmehamisítás mindig azoknak volt az érdekük – és legföbb tevékenységük – akik más témákban sem ragaszkodtak annyira az igazsághoz, nem zavartatták magukat sosem a tényektöl – hanem a szájizük szerint próbálták a történelmet magyarázni, és érdekeik vagy hiányos tudásuk szerint átfabrikálni – de más dolgokról szólva is az volt az “a velükszületett igazságérzetük” hogy : ” ATTÓL FÜGG ” ….

        Nos – az ilyen embereket én nemes egyszerüséggel illuziókergetö hazugoknak nevezem – mert még köszönö viszonyban sincsenek az IGAZSÁGGAL illetve a VALÓSÁGGAL – hanem mindent relativizálnak, rész szerint és föleg érdekeik szerint itélnek meg ….
        Tehát nem lehet – és remélem nem csak az én véleményem szerint – a dolgokat kiforgatni, saját szájízünk szerint átformálni – mert ha nincs egy etalon, nincs egy olyan általános IGAZSÁG ami abszolut és változhatatlan, korszakokon átívelöen is – akkor kezdenek el az események, történések “önálló életet élni” – és utólag mindenki úgy magyarázhatja, interpretálhatja – ahogyan éppen akkortájt az úri kedve szottyan erre …. DE könyörgöm, ne nevezze ezt senki sem történelemnek …. mert ez tényleg még köszönö viszonyban sem a VALÓSÁGGAL …..

  18. Eldrad 2014. augusztus 25. hétfő - 14:16 #

    Izraeli:
    .
    – A keresztes háborúkról azért nem árt megemlíteni, hogy az eleve REAKCIÓ, és katonai ellencsapás volt. Nem a keresztény világ támadta meg elsőnek az iszlám világot, hanem fordítva. Az iszlám létrejöttének egy célja volt, a lehető legnagyobb léptékű erőszakos hódítás, és ezért – kihasználva a 7- 8. századi politikai káoszt a keresztény világban – tudtak sikeres hódító- irtó csapásokat mérni a keresztények által tartott hatalmas területekre, majd behatolni a keresztény Európába is. Mindezt – ismétlem – a 7. században már megtették.
    .
    Erre volt reakció a kereszted hadjárat.

    • Max Birca 2014. augusztus 25. hétfő - 14:37 #

      A keresztes hadjárat sem volt egyértelmű kérdés.

      A keleti keresztények pl. az iszlámot támogatták a keresztes hadjáratok alatt. Egyszerűen az iszlámot tartották a kisebbik rossznak a nyugati kereszténységhez képest.

  19. Eldrad 2014. augusztus 25. hétfő - 16:16 #

    maxi:
    .
    “…A legtöbb történelem kitalált mítosz…”
    .
    – Aranyapám,áruld már el, miféle megcáfolhatatlan bizonyítékaid vannak erre az épületes állításra? Miféle, szakmailag mérvadó tudósok (mondom, SZAKMAILAG, és MÉRVADÓ, és TUDÓSOK!!!), és hol publikáltak ilyesmit?
    .
    Mert hogy, a történettudomány az – ahogy a neve is mutatja – egy, az általános és speciális szakmai kutatásmódszertani alapelveknek mindenben megfelelő egyetemi tudományág. Ez a baromság meg, hogy minden történelem hamisítvány, a rendkívül ostoba, gondolkodni, tanulni lusta, nem hajlandó emberek egyik kedvenc Nagy Igazságlátása, a leghitványabb ezoterikus szemétdomb tetejéről összekapargatva.
    .
    Nem, a magadfajtával nem lehet értelmesen kommunikálni. Bizisten nem értem, Lehar hogy nem vágott még ki téged innen trolltevékenység miatt.
    .
    “…Én szeretem a zsidó vallást, bár persze antijudaista vagyok keresztényként…”
    .
    – Itt meg már totálisan kevered a szezont a … szommal. De frankón. Vagy bevetted a fogalmazásgátlót is, és attól írsz ilyen rettenetes marhaságokat. Nem lehet valaki antijudaista,m ha szereti a “zsidó vallást”, és fordítva. Azon kívül, mi az hogy “szeretek egy vallást”? Szeretni egy jó nőt, a gyerekeid, vagy ilyesmiket lehet, de nem egy vallást… Egy vallást ismerni, elismerni, gyakorolni, tanulmányozni lehet, és/ vagy tisztelni… de nem SZERETNI…
    .
    “..A keresztes hadjárat sem volt egyértelmű kérdés…”
    .
    – OK, akkor a keresztes hadjárat NEM VOLT egyértelműen ellencsapás, és NEM AZ ISZLÁM rontott rá Európára, meg az európai hatalmak által birtokolt területekre. Így már örökbódottág van?

    “…A keleti keresztények pl. az iszlámot támogatták a keresztes hadjáratok alatt. ..”
    .
    – Ülj le fiam, egyes. A keleti keresztények intéztek az 1070- es kérést a nyugati kereszténység felé, hogy jöjjenek segíteni. Ami a továbbiakat illeti, mind a keleti, mind a nyugati kereszténység, mind az iszlám hatalmak több, egymással is kölcsönösen ellenséges, egymást is legyilkoló frakcióra szakadtak már a 12. század elejére is. De azért erre azt mondani, hogy a keleti keresztény az iszlámot támogatta… papám, te vagy a Sötétség Fejedelme, komolyan.
    .
    Na figyelj, maxi.
    .
    – Az a fajta agyatlan, össze- vissza irkáló, azt a fajta vulgárstupiditást megtestesítő, a háttérismeretek teljes- tökéletes hiányában szenvedő, de a Nagy Igazságot egy- két sorban mindig megmondó emberféle tipikus példánya vagy, akivel egyszerűen semmiről nem lehet kommunikálni.
    Értelmes felvetésekre, cáfolatokra SOHA nem reagálsz, terelsz, értelmetlenségeket irkálsz. Vagyis, trolltevékenységet folytatsz, így pedig, komolyan nem értem, mit akarsz te itt.
    .
    Nem gondolod, hogy itt a vége, fuss el véle?

    • Max Birca 2014. augusztus 25. hétfő - 16:52 #

      Egy dolog a történelem, a tények. Más dolog az értelmezés. Te is hallottál számtalan esetről szerintem, ahol több nép ugyanazt az eseményt másképp értelmezi.

      Szeretem a zsidó vallást, de nem vagyok a híve. Ezt akartam jelezni. Magyarul: nem értek vele egyet, de tetszik.

      A keleti kereszténységről butaságokat írsz. Csak egy példa, mely érinti a mai Izrael területét.

      Miután a keresztesek 1099-ben meghódították Jeruzsálemet, az ott székelő pátriárkát elűzték (mivel ő ortodox volt, nem katolikus), aki Konstantinápolyba menekült. A Vatikán csinált egy új patriarchátust, a Jeruzsálemi Latin Patriarchátust.

      1187-ben, miután az muszlimok visszahódították Jeruzsálemet, az ortodox pátriárka visszatért Jeruzsálembe. A muszlimok neki megengedték a visszatérést, míg a katolikus pátriárchát elűzték. Azóta folyamatosan mind a mai napig a városban van az ortodox jeruzsálemi pátriárkátus székhelye, ma is, Izraelben. (Mellesleg a keresztény palesztínok 80 %-a ortodox.)

      Ami a katolikus jeruzsálemi pátriárkát illeti, székhelyét először Akkóba (a mai Izrael északi részén) tette át, majd miután 1291-ben Akkó is – az utolsó, keresztes kézben lévő föld a Szentföldön – muszlim kézre került, a székhely Ciprusra került, majd onnan 1374-ben Rómába, ezzel névlegessé vált a jeruzsálemi latin pátriárkai cím. A Vatikán és az Oszmán Birodalom (ahová Jeruzsálem akkor tartozott) közti megállapodás értelmében, 1847-ben az évszázadokon át névleges latin pátriárkai cím ismét ténylegessé vált, azóta mint a Szentföldön élő katolikusok vezetője a jeruzsálemi latin pátriárkátus mind a mai napig fennáll.

      Azóta van Jeruzsálemben két pátriárcha, egy ortodox és egy katolikus. (A pontosság kedvéért, van egy harmadik is, az örmény, de most erre nem térnék ki.)

  20. Eldrad 2014. augusztus 25. hétfő - 16:21 #

    Többiektől elnézést ezért az elírásért:
    .
    “..A keleti keresztények intéztek az 1070- es kérést a nyugati kereszténység felé…” – írtam.
    .
    Helyesen így van:
    .
    – A keleti keresztények intéztek az 1070- es ÉVEKBEN kérést a nyugati kereszténység felé…
    .
    Kitűnő, szórakoztató szakirodalom a témában: Amin Maalouf: A keresztes háborúk arab szemmel (Európa kiadó,1994). Ő egy libanoni történészprofesszor, ki Franciaországban él és tanít már évtizedek óta, ha jól tudom, a Sorbonne- n, de ez nem biztos. Ami viszont biztos, hogy a franciaországi tudományos élet egyik meghatározó alakja ma is.

    • Max Birca 2014. augusztus 25. hétfő - 16:58 #

      Kérés sokszor volt, de mikor a segítséget a nyugatiak a katolicizmus elfogadásához kötöttek, a keletiek lemondtak róla. Az utolsó római (bizánci) császár híres mondása 1453-ból: “inkább muszlim sapka a város felett, mint katolikus kereszt a pátriárchátuson”.

  21. izraeli 2014. augusztus 25. hétfő - 16:49 #

    Mindkettotok allitasaban- van igazsag.
    635-ben az arabok elfoglaltak a Kelet Romai Birodalmat{Bizanc}
    1099-ben -az araboktol-a frankok.
    Ez-zarojelben, Tisztelem mindenki hitet- amig engem
    es az enyeimet- beken hagynak.
    Ez- vonatkozik azokra is- akik “az uj uzenetet-kotelesek eljuttatni mindenkihez”.

    Tobbsegunket- jobban erdekel- a mai helyzet.

    A “teruletek” nem Izrael “terjeszkedesi politikaja” eredmenyei-
    hanem arab szomszedai es a “palesztinok” altal-ellene
    viselt haboruk-“eredmenye”.

    Max figyelmebe. “Vegleges hatarok”-egyelore-csak Egyiptommal
    es Jordaniaval leteznek.
    1979-ben- Izrael beket kotott Egyiptommal-
    Egyiptom-nem vette vissza Gazat.
    1981-ben egy szelsoseges iszlamista-meggyilkolta
    Anvar Szadat-ot Egyiptom elnoket-
    a bekekotes “jutalmaul”.
    1994-ben bekekotes Jordaniaval.
    Nem vettek vissza “Ciszjordaniat”.
    Huszein kiraly uldozte a “Fekete Szeptember”
    palesztin terrorszervezetet- jobban mint Izrael a
    ma letezo terror szervezeteket.

    A Golan fennsikrol szolvan- ha “visszaadtuk” volna
    Szirianak- ugyanugy “elveznenk” a terrort, ma- mint Gazabol-
    ahonnan mar kivonultunk 2005-ben.

    Jeruzsalemrol szolva-ez erzekeny pont- mivel
    mindharom monoteista vallas-igenyt tart ra.

    Ezert- bar mennyire furcsa- zsidoknak-akik felmennek
    a Templomhegyre- nem szabad nyilvanosan imadkozni-
    nehogy megbantsak a “status quot”.
    Meg valami-amikor bovitettek a mecsetet- tonna szamra
    buldozerekkel ontottek a foldet- pedig a Regeszeti Hivatal
    szerint-ez tilos.

    Zsido onkentesek szitaltak a foldet, tisztitottak-a csodaval
    hataros modon-epsegben maradt ermeket es mas archeologiai
    leletet- az Elso es Masodik Szentely korabol.

    A harc- itt is folyik. “Bebizonyitani” hogy a zsidok- “soha nem voltak itt”.

    • Erdelyi Klara 2014. augusztus 25. hétfő - 21:38 #

      “Ezert- bar mennyire furcsa- zsidoknak-akik felmennek
      a Templomhegyre- nem szabad nyilvanosan imadkozni-
      nehogy megbantsak a “status quot”.

      Igen – pontosan erröl van szó !!!
      Tessenek szives lenni egyetlen egy országot vagy vallást mutatni – amelyben ( mint esetünkben a nagyrészt zsidó) népesség NEM használhatja a saját legszentebb helyét – ez esetben a Templomhegyet – az imádkozásra, hanem NEKIK kell szó nélkül eltürni hogy ott “bálványimádás” égisze alatt a Mindenható, Örökkévaló Istenüket folyamatosan káromolják ??? Ott voltam, tudom miröl beszélek – még az imádkozás látszatát is kerülni kellett a Templomhegyen – nehogy az érzékeny kis muszlim lelkük megsérüljön az arab betolakodóknak – OTT AHOL ÁBRAHÁM FELÁLDOZNI KÉSZÜLT A MINDENHATÓNAK IZSÁKOT ……

      Na ez az igazi botrány !!!

      Nagyon kiváncsi lennék, hogy ugyan ezt Mekkában a kábakönél hogyan türnék a muszlimok ????

      SEHOGY !!! – oda, de még a környékére sem egy szerintük hitetlen még a lábát sem teheti be …. Miröl beszélünk akkor ???

      Ezer bocs az offért -Lehár …de ezt meg kellett írnom ….

  22. Eldrad 2014. augusztus 25. hétfő - 18:35 #

    Izraeli:
    .
    “..“Vegleges hatarok”-egyelore-csak Egyiptommal
    es Jordaniaval leteznek….”
    .
    – Egyelőre. Jordániával addig vannak “végleges határok”, míg a jordán állam létezik, de ez meg addig létezik, míg az amerikai segélyek életben tartják. Ahogy ez oda lesz, a jordán állam összeomlik, és – gondolom – sejti mindenki, kik lépnek a helyükre. A “végleges határoknak” az egykori Jordániával pedig ezzel vége lesz. Hogy kinek a rovására, az csakis az izraeli vezérek hozzáállásától és politikai hajlandóságától függ.
    .
    Az egyiptomi helyzet pedig szintén megjósolhatatlan, bár ott a sinai visszafoglalása még nem volt napirenden a Brotherhood anarchiája idején sem.
    .
    A templom- hegyi műkincsrombolás pedig egyedülálló a világtörténelemben. Mivel egy erős ország – Izrael – szó nélkül hagyja, hogy a saját területén egy halom agyhalott vallási őrült náci – a “palesztin” autonómia, élén a helyi WAQF bandavezérrel – immár majdnem 20 éve módszeresen törje- zúzza a fel nem tárt ókori emlékek tömegét.
    .
    Ilyet még nem lesett a világ.
    .
    Maxi hülyeségeire pedig értelmetlennek látom a reagálást, a korábbi pár bejegyzésemben írtak miatt. Remélem, Lehar hamarosan trolltevékenység miatt kivágja a francba ezt a félnótást.

    • leharisrael 2014. augusztus 25. hétfő - 18:44 #

      Bocsánat, de én eddig is “kis színes”-ként kezeltem.

      • Max Birca 2014. augusztus 25. hétfő - 19:43 #

        Mármint mit kezelsz színesként?

      • leharisrael 2014. augusztus 25. hétfő - 19:50 #

        Téged Max, téged. De már nem sokáig. Amit pedig Eldrad-nak üzentél, az pont rád vonatkozik. Te fölényeskedsz, ugyanakkor egyetlen tényt nem tudtál/akartál megcáfolni, pedig az út nyitva volt előtted. Sajnálom.

      • Max Birca 2014. augusztus 25. hétfő - 20:05 #

        Lehar, ugye azt hiszed az a kirekesztés jó, amit zsidók csinálnak? Hát, nagyon tévedsz. A zsidó fasiszta nem jobb semmivel a magyar fasisztánál.

        Hozzáteszem: leírtam egy csomó tényt.

      • leharisrael 2014. augusztus 25. hétfő - 20:12 #

        Max. Az első hozzászólásodnál, ami nem a témába vágott, akkor kellett volna “kirekeszteni”. Nem a véleményed, a terelésed miatt. Itt az új-régi antiszemitákról volt szó és nem a “palesztinok” államalapítási szándékáról.

      • Max Birca 2014. augusztus 26. kedd - 06:37 #

        Leírtam az egyik okot, ennyi.

    • Max Birca 2014. augusztus 25. hétfő - 19:44 #

      Eldrad, régi trükk a tudatlanságot fölényeskedéssel leplezni, de ez nem mindig jön be… nálam biztosan nem…

      • Walla! 2014. augusztus 25. hétfő - 21:00 #

        Ha-ha-ha…

  23. Eldrad 2014. augusztus 25. hétfő - 20:54 #

    “…Hozzáteszem: leírtam egy csomó tényt….”
    .
    – Leír egy csomó eszeveszett marhaságot, aztán tételes cáfolatokra nem válaszolva, elkezd hőbörögni, hogy ő a “tudós”, aki cáfol, az a “tudatlan”. Lehar, tényleg kell nekünk egy ilyen ide egy ilyen díszidióta?

    • leharisrael 2014. augusztus 25. hétfő - 21:24 #

      Eldrad
      Arra jó, hogy egy csomó témában más olvasók komoly tájékozottságra tehetnek szert a belinkelt anyagok, ajánlott irodalom által.

    • Max Birca 2014. augusztus 26. kedd - 09:01 #

      Nem volt sem tételes cáfolat, sem nem tételes cáfolat.

  24. Walla! 2014. augusztus 25. hétfő - 20:57 #

    Eldrad; augusztus 25 18:35

    Bár nem tartozik – legalább is szorosan – a témához, de ha a nyugati országok megengedik ennek az Einsatzgruppen-eket idéző ” iszlám kalifátus ” nevezetű rablógyilkos söpredéknek – immár iszlámot felvett magyar neonácik/fasiszták is jeleskednek a soraikban – hogy tovább terjeszkedjenek, pláne hogy Jordániába vagy más országokba is betegyék a lábukat; akkor a Nyugat – már elnézést – de lehúzhatja magát a klozetba.

    Itt amúgy az a kellemetlenség szerintem, hogy eredetileg a nyugat-barát öböl-beli monarchiákból lettek megfinanszírozva az Ásszád-rezsim elleni harc céljára, csakúgy mint anno a nyolcvanas évekbeli afgán “mudzsahedek” a szovjet ellenében. Mindkettő idővel kicsúszott az irányítás alól; ez utóbbiak a Tálib rezsimmé avanzsált egykori afgán dzsihádistáknál is jobban.

    Tudom már vitatkoztunk rajta sokat, de az egyre durvuló ( és eddig is eléggé siralmas ) közel-keleti állapotokat az évtizedek alatt kiépült kőolaj függő világgazdasági struktúrák, érdekrendszerek teszik lehetővé.

    Tudjuk: a legtöbb arab/iszlám ország politikai, társadalmi, gazdasági fejlettség tekintetében alig haladták meg a középkorból visszamaradt törzsi, feudális/klerikális viszonyokat, nem képesek a társadalmi, gazdasági innovációra, megújulásra.

    No de mégis ki, ha nem a nyugati – elsősorban Nagy Britannia/USA – hatalmak tartják fenn hosszú évtizedek ( az Ottomán Birodalom felbomlása ) óta a térség legretrográdabb, legreakciósabb erőit az egész világot korrumpáló, romlásba döntő petróleum függő gazdasággal …?

    Szerintem triviális, hogy érdemi változás csak akkor képzelhető el a Közel-Keleten ha a basáskodó emírek, sejkek, ayatollahok, dzsihádvezérek élősködését lehetővé tevő petróleum-gazdaság által nyújtott biztos talajt kihúzzák a lábuk alól. Ezek a rendszerek a petro-dollárok nélkül kártyavárként omlanának össze és lehetőség nyílna a térség országainak a demokratizálódására, szekularizálódására ( arról nem beszélve hogy gazdaságilag és ökológiailag az egész világ számára káros ez a berendezkedés ) , érdemi gazdasági fejlődésére, és nem utolsó sorban egy emberibb jövőképre.
    Természetesen ez nyilván nem érdeke a fejlett kapitalista országok uralkodó rétegeinek ( persze – a szintén a kőolajból/földgázból élő(sködő) Putyinéknak illetve a velük érdekszövetségben lévő kínaiaknak se ); a zsebükre és a presztízsükre menne.

  25. Eldrad 2014. augusztus 26. kedd - 00:01 #

    Walla:
    .
    “..az egyre durvuló ( és eddig is eléggé siralmas ) közel-keleti állapotokat az évtizedek alatt kiépült kőolaj függő világgazdasági struktúrák, érdekrendszerek teszik lehetővé..”
    .
    – Téves, ahogy ezt már többször kifejtettem, miért. A Zolajnak ehhez semmi köze. Egyébként, nagyon röviden, de az igazat magad írod le, egy bekezdéssel lejjebb:
    .
    “…a legtöbb arab/iszlám ország politikai, társadalmi, gazdasági fejlettség tekintetében alig haladták meg a középkorból visszamaradt törzsi, feudális/klerikális viszonyokat, nem képesek a társadalmi, gazdasági innovációra, megújulásra…”
    .
    – Így van. Ősemberek, kannibáli értelmi- érzelmi mentalitással, amiből nem is akarnak kinőni. Hogy miért, arra Nicolai Sennels dán pszichológus már tö9bbször is, részletekbe menően írt a Jihadwatch tanulmányiban (magyarul is elérhető már vagy 2 éve az oldal).
    .
    “…No de mégis ki, ha nem a nyugati – elsősorban Nagy Britannia/USA – hatalmak tartják fenn hosszú évtizedek ( az Ottomán Birodalom felbomlása ) óta a térség legretrográdabb, legreakciósabb erőit az egész világot korrumpáló, romlásba döntő petróleum függő gazdasággal …? …”
    .
    – Nem, ők nem az elborult (na jó, némelyik már nem is annyira elborult) monarchiákat tartják fent, hanem az olajkitermelést, amit jól is tesznek. Arról meg nehogy már az euro- atlantiak tehessenek, hogy a legtöbb olajdiktatúra népvezérei és lakossága inkább visszafelé igyekszik a fára, amiről a civilizált népek már vagy kétmillió éve lejöttek…
    .
    “…Szerintem triviális, hogy érdemi változás csak akkor képzelhető el a Közel-Keleten ha a basáskodó emírek, sejkek, ayatollahok, dzsihádvezérek élősködését lehetővé tevő petróleum-gazdaság által nyújtott biztos talajt kihúzzák a lábuk alól…”
    .
    – Téves. Ha ezt kihúznák a lábuk alól (ami egyelőre elképzelhetetlen), azzal nem valamiféle javulás indulna meg kétlábúéknál, hanem olyan pokoli anarchia jönne létre, mint a legtöbb afrikai pokolkatlan, vagy pl. afganisztán. És innentől az összes többi, akit írtál, téves, hiszen téves a kiindulópont is.
    .
    Nézd, az olaj- földgáz – gyémánt – bármilyen ásványi anyag és kitermelése nem jár együtt feltétlenül mindenféle szörnyeteg rendszerek létrejöttével. Ez kizárólag a kitermelő országok népeinek mentalitásától függ, mi lesz ott. De nézzük akkor a Zolajtot. Norvégia, Japán, a Zusákok mind olaj- nagykitermelők, és jól működő, stabil, demokratikus állami berendezkedésük van. Más nagykitermelők is vannak, de azokkal már komoly bajok vannak, pl. Brazilia, Mexikó. Viszont ezeknél sem a Zolaj okozza a gondot, hanem a lakosság általános mentalitása, és az egyre durvuló korrupció, bár ezek sem vehetőek egy lapra az iszlamistákkal, az biztos. SZóval, ezeket a példákat nem kell félreérteni, csak jelezni akartam, hogy a Zolaj léte nem vonja automatikusan maga után a tömeggyomort, és/ vagy a kőkorszaki mentalitást.

    • Walla! 2014. augusztus 26. kedd - 13:38 #

      Abban egyetértek, hogy önmagában az olaj nem az egyetlen oka a közel-keleti állapotoknak. De azt sem lehet mondani ha egy gazdaság felszínen marad a kőolajbevételekből, az ösztönözné őket a gazdasági innovációra, megújulásra. Pont ettől kényelmesedek, degenerálódtak el
      és ugyanez konzerválja az elmaradott társadalmi struktúrákat is.

      Meg lehet nézni, hogy kivétel nélkül azok az arab országok hagyták maguk mögött a törzsi, feudális, klerikális berendezkedéseket amelyek nem rendelkeznek számottevő szénhidrogénkészletekkel. Persze csak relatíve; de az öböl-menti monarchiákhoz – amelyek egyszerűen anakronizmusok – képest mindenképp. Elsősorban a Maghreb országok, Libanon, kisebb mértékben Egyiptom és Jordánia is.

      Szerintem nagyon valószínű, hogy a szíriai Baath rezsim ( ugyan ez nem hagyományos feudális monarchia, hanem egy felülről lefelé megvalósuló modernizációs kísérlettel próbálkozó fasiszta rezsim; de a lényeg itt is ugyanaz ) ) összeomlásának is a társadalmi és gazdasági okai között lehetett az, hogy kőolaj exportőr országból hovatovább importőrré vált ( főleg kedvezményes árú iráni kőolajat… ).

      Igen, ha évtizedeken keresztül a szénhidrogén bevételekből finanszírozott társadalmi/gazdasági zsákutcákat konzerválnak – amit a végtelenségig nem lehet megtenni – akkor ilyen katasztrofális következményekkel lehet számolni, mint amelyeket manapság láthatunk Szíriában, Irakban. Nagyjából ugyanez vár a többi olajországra is, ha nem tűnnek el rezsimjeik a történelem süllyesztőjében és nem újítják meg társadalmaikat.

      Csak hogy pont itt van a 22-es csapdája, hogy ameddig megvan a kőolajbevétel addig, az az emíreket, sejkeket, ayatollahokat fogja hagyni országaik nyakán ülni. Ez történelmi tény, hogy a szaúdi és a többi környékbeli uralkodóház hatalmát az angolszász országok védik meg a szénhidrogén lelőhelyekhez való hozzáférésért cserébe. De akik éppen ellenséges viszonyban vannak/voltak a Nyugattal azoknak is ugyanez a gazdasági szisztéma ( kőolajexport , késztermék – no meg fegyver – import ) adta uralmuk alapját. Szerintem felesleges ecsetelni, hogy a Közel-Kelettel való bizniszben érdekelt üzleti lobbiknak ( nem csak a nyugatiaknak, de a gyakorlatilag csak fegyvert és kőolajat/földgázt exportálni képes Putyin-rezsimnek legalább annyira nem ) semmi érdekük nem fűződik ezen változtatni.

      Arról nem is beszélve, hogy olaj nélkül nem igen futná a dzsihádizmus exportjára szerte a világban, messze az arab országok határaitól is. Például Afganisztán a 20 század közepétől – igaz többnyire felülről lefelé irányuló reformok által – de elkezdte maga mögött hagyni a középkort. Zahir sah, Kemál Atatürk-höz , az idősebb és a fiatalabb Pahlavi – hoz hasonlóan ösztönözte országa modernizációját. A hatvanas, hetvenes évekbeli Kabulra rá sem lehet ma ismerni. De azért később a komcsik sem az iszlámizmust csinálták vissza. Viszont a nyolcvanas évek óta, ott a szaúdi meg öböl-beli petro-dollárokból ( a szintén szaúdi befolyás alatt lévő Pakisztán közreműködésével ) a legsötétebb középkort képviselő, legretrográdabb legreakciósabb törzsi vezetők vették kezükbe az irányítást. De ott van Bosznia, Csecsenföld, Kasmír ahol szintén a szaúdi ihletésű dzsihádexport is hozzájárult a zülléshez, a háborúhoz. Vagy a nagy rivális, a síta Irán szintén így tesz Jementől és Iraktól, Gázán és Libanonon át Boszniáig ( a történelmi szunnita-síta acsarkodás miatti rivalizálás miatt is ).

  26. Eldrad 2014. augusztus 26. kedd - 00:25 #

    És még ez: érdekes, hogy a norvégokat, a brazilokat, a japánokat, stb. nem “lehetetleníti el” a Zusákok, és semmiféle szörnyrendszer nincs ezekben az országokban. Naná, mert ilyen szándék nincs is: ahol valami kannibál rendszer létrejön, azt nem a Zusákok hozza létre, hanem magától jön létre, mert ilyenek az ottani lakosok, és ők tartják fent ezt a szemétséget. Az olajnak semmi köze ehhez.
    .
    Hogy mi van? Senki nem akarhat magától szörnyrendszert létrehozni, fenntartani? Nem mondod, Orbánisztán pont ezt műveli, ahogy a többi közép- keleti európai állam is! OK, ezek sincsenek egy lapon a kétlábúakkal (egyelőre), de jó példák.
    .
    Azt a bődületes … tévedést, na… meg remélem, nem gondoltad végig, mikor leírtad, és legszívesebben törölnéd, hogy :
    .
    “…Ezek a rendszerek – olajdiktatúrák – a petro-dollárok nélkül kártyavárként omlanának össze ÉS (kiemelés tőlem – lehetőség nyílna a térség országainak a demokratizálódására, szekularizálódására… érdemi gazdasági fejlődésére, és nem utolsó sorban egy emberibb jövőképre…”
    .
    – Barátom, ha kimutatod nekem, hogyan nyílik lehetőség egy
    .
    a, kőkorszaki mentalitással,
    b, MONOKULTURÁLIS GAZDASÁGGAL (itt az olajgazdasággal),
    c, önerőből soha semmit létre nem hozó,
    d, semmiféle demokratikus, éppen ellenkezőleg, kizárólag durva elnyomó hagyományokkal
    .
    rendelkező nyomortársadalomban (vagy nem nyomor, de mesterségesen fenntartott jóléttel rendelkező)… akkor tied az évszázad politológiai- történettudományi- gazdasági- oktatási- emberjogi Nobel díja (vagy, valami ennek megfelelő elismerés ezen területeken).
    .
    Érted, ugye?

    • Walla! 2014. augusztus 26. kedd - 13:45 #

      Nyilván nincs csodaszer, de a megoldás része lenne a kőolaj és általában véve a fosszilis energiahordozóktól való fokozatos elfordulás.
      Ez nem csak a Közel-Kelettel kapcsolatosan okok miatt volna kívánatos.

  27. izraeli 2014. augusztus 26. kedd - 00:48 #

    Eldrad!
    Megjegyzeseidhez csak ennyit-
    Suleyman Demirel aki 1965 es 1991 kozott-
    tobbszor volt Torokorszag miniszterelnoke-
    igy fejezte ezt ki- roviden es velosen :

    ” A Kozel-Keleten-ha nem hivnak meg ebedre-
    legkozelebb- te fogsz szerepelni az etlapon”.

  28. Eldrad 2014. augusztus 26. kedd - 13:52 #

    Izraeli:
    .
    – Nem hallottam erről a mondásról, de találó, az biztos. Na, ez az, ami ellen Izraelnek meg kell magát védenie, és ez az, amit az euro- atlantiak nem értenek meg. Hogy ilyen az általános közel- keleti mentalitás, és az ilyenekkel nem lehet tárgyalni.
    .
    Lehar:
    .
    – Újra itt van a maxi- troll, és süketel. Meddig tűröd még?

    • leharisrael 2014. augusztus 26. kedd - 14:36 #

      Maxnak ez volt az utolsó fellépése.

      • Erdelyi Klara 2014. augusztus 26. kedd - 21:55 #

        Egyetértek – mert csak provokálni járt ide …..mindenféle meggyözödés és használható ismeret/tudás nélkül ….

  29. Walla! 2014. augusztus 26. kedd - 14:28 #

    Az előbbiekhez: például a kőolaj, földgáz bevételeket a legjobban úgy lehetne felhasználni, ha azokat pont ezen energiahordozóktól való függetlenség megteremtésére, az alternatív, megújuló energiaforrások nagyipari méretű alkalmazásának elterjesztésre használnák fel. Például, gondoljuk el ha az a hatalmas mennyiségű tőke, amely a kőolajvállalatokat, a sejkeket, dzsihádvezéreket vagy Putyinékat gazdagítja mennyit hozna hozna a konyhára – no meg új munkahelyeket, gazdasági fejlődést generálna – ha az a megújuló energiaforrások, energiatakarékos technológiák stb. ipari alkalmazásait, a belsőégésű motorokat felváltó elektromos motorok kifejlesztőihez áramlana.

    Tehát ezekben semmi új, csodaszerű nincsen; viszont izmos gazdasági, politikai erőknek keresztezi az érdekeit.

  30. Eldrad 2014. augusztus 27. szerda - 00:49 #

    Lehar:
    .
    – Végre. Őrültködjön valami posványban, ahol majd nyilván jól elpanaszolja, hogy “nem tűrték az ő véleményét”. Holott nem volt véleménye, hanem csak marhaságokat rotyogott, és masszív trolltevékenységet folytatott. Béka poraira.
    .
    Walla:
    .
    “..kőolaj, földgáz bevételeket a legjobban úgy lehetne felhasználni, ha azokat pont ezen energiahordozóktól való függetlenség megteremtésére, az alternatív, megújuló energiaforrások nagyipari méretű alkalmazásának elterjesztésre használnák fel.. stb”.
    .
    – Ez alapigazság, csakhogy semmi köze nincs ahhoz, amire én reagáltam. A Zusákok, meg mások sem parancsolhatják meg egyetlen kannibál, vagy “csak” kőkorszaki mentalitású olajdiktatúrának sem (sajnos), hogy ezentúl ne a hedonista, röfögő, fetrengő disznó életmódjukra költség ezt a tenger pénzt, hanem pl. arra, amit te is említettél. Vagy pl. Hi Tech iparra, orvostudományra. Vagy oktatásra. Vagy bármilyen ipari- gazdasági húzóágazatra. Vagy fejlett társadalom építésére. De leginkább minderre egyszerre.
    .
    Ahogy azt a norvégok, japánok, és igen, a Zusákok is teszik. Mindhárom kitűnő példa. hogy a Zolajjövedelmet jól is fel lehet használni.

    • leharisrael 2014. augusztus 27. szerda - 08:06 #

      Már jelezte, hogy mit gondol rólunk, de mivel az már semmilyen formában nem kapcsolódik a jelen poszthoz, nem engedtem megjelenni. :)

    • Walla! 2014. augusztus 27. szerda - 12:12 #

      Eldrad:

      Bocs; de Japán, pont az egyik legnagyobb kőolaj ( és általában nyersanyag ) importőr; az amcsik is részben importőrök; Norvégia stimmel; de ha nem volna kőolajuk akkor sem lennének nagy bajban.

      Egyébként pont ez az: persze, hogy nem szorítják rá semmire az arab uralkodóházakat; mint mondtam az első világháború vége óta ők védik meg a hatalmukat ( “kommunizmus” elleni harc stb. ).

      Egyébként csak egy példa: mennyiben éri meg mondjuk a nagy autógyáraknak, hogy elterjedjenek az elektromos motorral üzemelő járművek..? Az olajvállalatokról vagy a közel-keleti országokkal folytatott kereskedelemben érdekeltekről nem beszélve.

      Annál jobb felállás el sem képzelhető a fejlett országoknak, mint hogy nyersanyagokat vagy olcsó munkaerőt vásároljanak és nagy hozzáadott értéket képviselő késztermékeket terítsenek a fejletlenek piacain. A fejletlen országok fejlődésének elősegítése konkurenciát és veszteséget jelentene a fejletteknek; márpedig a minden áron történő profitmaximalizálás korunk istene… ( Egyébként az állami beavatkozástól mentes ” laissez faire ” szabad piac egy mítosz és jobboldali demagógia; egyik fejlett kapitalista ország sem ily módon lett gazdag; viszont mondjuk Szomáliában vagy Afganisztánban például majdnem 100%-ban szabad piac van… ) Ez a szisztéma már a modern világgazdaság ( illetve a gyarmatosítás; de ez ma már formális gyarmati rendszer nélkül is működik ) kialakulásával egyidős és messze túl mutat a Közel-Keleten.

      Itt nem a “zusákokról” ( amely országról pro és kontra sok mindent el lehet mondani, az oroszok pedig legalább ugyanennyire, a minél hosszabb ideig tartó petróleum-korszakban érdekeltek ) van konkrétan szó , hanem összetett gazdasági-társadalmi folyamatokról. Egyszerűen így alakult a világ politikai-gazdasági berendezkedése. Bár ez nem természeti törvényszerűség; például egyes országok, amelyek viszonylag gyorsan behozták hátrányukat, ” szabályt erősítő ” kivételek.

      Na megint jól eltereltem a témát…

  31. Eldrad 2014. augusztus 27. szerda - 00:57 #

    Jaj, egyébként gratulálok az izraeli vezéreknek az újabb “tűzszüneti alkuhoz”, meg az újabb töketlenkedéshez. Csak a szokásos történt, a “szíízfájer” beállta előtt a gázai kannibálok még átlőttek egy keveset, ezúttal ki is nyírtak két izraelit. A CAHAL meg, ahelyett hogy már rég kilapította volna ezt a gázának nevezett fortyogó sz…rgödröt, tétlenül nézte az egészet. Még megtorló csapás sem volt, mert hogy nehogy má’ megsércsék a tűzszünetet, vagy mi a frászt.
    .
    Köpedelem már az egész, kezd elegem lenni az izraeli hírekből, pontosabban abból az eszement töketlenkedésből, amit az izraeli vezérek művelnek. Dajan, Sáron, Begin, és a többiek tudták volna, mi ilyenkor a teendő, és magasról tettek volna a “nemzetközi közvéleményre”. Most meg… áh.

    • leharisrael 2014. augusztus 27. szerda - 08:05 #

      Nekem sem kedvemre való, ami történt. Most figyelek erősen, hogy a politikusok mit akarnak ebből kihozni. De figyelmedbe ajánlom a “Mohamedtől Arafatig” c. bejegyzésemet. Sajnos úgy érzem, hogy a mostani helyzetre is érvényes. :(

    • Walla! 2014. augusztus 27. szerda - 12:28 #

      Szerintem tartósan be kellene vonulni ( és a 2005 előtti izraeli telepeket újraalapítani és annektálni ); nem hiszem el, hogy ez technikai problémát jelentene a Cáhál-nak. Még pénzügyit sem biztos, elvégre az újra és újra kiújuló harcok megvívása sincs ingyen. A Hámász pedig máskülönben előbb-utóbb újra felfegyverkezik; izraeli ellenőrzés esetén viszont legfeljebb csak amolyan kő meg molotov-koktél dobálós Hámászra futná mint a nyolcvanas évek végén. Nem hiszem, hogy a Gázai-övezetnek független területként ( mint ahogyan a “palesztin” állam sem ) volna jövőképe.

  32. izraeli 2014. augusztus 27. szerda - 13:35 #

    Lehar- most – en is elterek a fo tematol.
    Mivel azonban- annyira akarunk jo hireket is olvasni-
    ezt- ugy ereztem- kozolni kell veletek is.

    A tegnapi ujsagban olvastam – az AFEK- koolaj kutato vallalat{-az IEI testvere-
    {mindketto – Efi Eitam nyug.tabornok-iranyitasa alatt} geologusa -Dr.Juval Bartov
    szerint – a Golan hegyseg alatt hatalmas meretu koolaj – vagy edes viz rezervatum
    talalhato.
    Persze-ha megtalaljak{mindkettore nagy szuksegunk van}- nagy nemzetkozi
    vitakat fog maga utan vonni – sot, a mi termeszetvedoink is hadakoznak.

    Mivel en nem vagyok geologus-olvassatok rola- ti .

    http://www.afekoil.com/index.php/about-us

    A kovetkezo – a zsoltarokbol- ” תהילים” amelyek -mai napig-
    vigasztalnak bennunket.

    Szabadkozom- hogy a TV egyik “populizalt” adasabol vettem-
    de a kis “enekesno”- szivunkhoz szol.

    “Ime nem alszik, nem szunnyad- Izrael orzoje”.

  33. izraeli 2014. augusztus 27. szerda - 13:36 #

    Bocsanat, a dal- lemaradt

  34. Eldrad 2014. augusztus 27. szerda - 14:12 #

    Izraeli:
    .
    – Nem tudom, ezek a kőolajhírek mikor kerülnek kétséget kizáróan megerősítésre, DE tegyük fel, hogy igazak. Ha igazak, és az olaj gazdaságosan kitermelhető (ez nagyon sok mindentől függ), akkor Izraelnek nem hinném, hogy különösebb aggályai lennének a “környezetvédők” műbalhéi miatt. Ugyanis, a “kitermelhetőség” többek között azt is jelenti (egy civilizált országban legalábbis, és Izrael ilyen), hogy a kitermelés nem- e jár elfogadhatatlan szintű környezetkárosítással. Ha nem, akkor szabad lesz az út, ahogytörtént ez a Tamar és a Leviathan mezőkkel is.
    .
    Nem is tudtam, hogy Effi Eitamnak ekkora szerepe van az izraeli fosszilis energiahordozók kutatásában… de jó, ez tetszik, :)

  35. Eldrad 2014. augusztus 27. szerda - 14:28 #

    Walla
    .
    – Eléggé össze- vissza j9önneki ki ezek a kommentek, de próbálok lépést tartani.
    .
    “…De azt sem lehet mondani ha egy gazdaság felszínen marad a kőolajbevételekből, az ösztönözné őket a gazdasági innovációra, megújulásra. Pont ettől kényelmesedek, degenerálódtak el és ugyanez konzerválja az elmaradott társadalmi struktúrákat is….”
    .
    – Na végre. Itt a pont. Látod? És ehhez semmi köze sem a Zusákoknak, sem a többi civilizált országnak, írtam, miért. Az meg, hogy valaki fenntartja a gazdasági kapcsolatait és üzemelteti az odaépített installációit egy vadállat (vagy kevésbé vadállat, de középkori mentalitású) diktatúrába, AZ NEM UGYANAZ, mint azt a diktatúrát direkt fenntartani. Megmondtam: a Zusákok meg más sem parancsolhatja meg senkinek, hogy mostantól azonnal kezdjenek el tanulni, demokratizálódni, olvasni, meg ilyenek. Az energiahordozók kellenek mindenkinek (nem csak a Zusákoknak), és hát most miot tegyünk, ha a Zolaj jelentős része mindenféle degenerált népségek területén van? Odamenni, kitermelni, és kész.
    .
    Ennél többet nem tehetnek, sajnos, egyelőre. Majd lesz ez másként is, de annak még nem jött el az ideje.
    .
    Norvégok: nem tudom, mennyi a norvég olajjövedelem, főleg a teljes norvég GDP hez képest (ellenőrizd, nekem most nincs már időm erre). DE lévén nagykitermelők, biztos, hogy a Zolajjövedelem kiesése hatalmas lyukat ütne a költségvetésükbe, így ne mondd nekem, hogy elvolnának ők a Zolaj nélkül is. Nem, nem volnának el, legalábbis, míg az alternatív technológiák tömeges hasznosítása el nem kezdődik. Az meg addig nem kezdődik el, míg ezen technológiák nem használhatóak ki gazdaságosan. És jelenleg még nem tart itt a technikai fejlettség. Amíg az elektromos járművek teljesítménye töredéke a hagyományos, belső égésű motorokkal (ÉS fosszilis energiahordozókkal) működő gépeknek, addig maradnak ez utóbbiak.
    .
    Zusákok, Japán; igen, olajimportőrök, ám komoly kitermelésük is van. De ezzel nem erre reagáltam, hanem hogy ezeknek is nagy olajjövedelmeik vannak (OK, meg kiadásaik is), és mégsem másztak vissza a fára, mint a legtöbb afrikai, ázsiai olajdiktatúra, és gazdaságuk nem monokulturális.

  36. Eldrad 2014. augusztus 27. szerda - 14:44 #

    Effi Eitam, :)
    .
    – Kár, hogy nem ő a miniszterelnök. Lenne olyan szízfájör meg gaza truce, hogy arról koldulnának a kétlábúak.
    .
    Az én szememben ő olyan, mint Arik Sáron, csak még olyanabb. Pont ilyen vezér kellene Izrael élére.

    • leharisrael 2014. augusztus 27. szerda - 15:43 #

      Sharon sem volt az “esetem”. Effi sem tudna egyedül kormányozni, és akik körülveszik…

  37. Chiyori (@chiyori123) 2014. augusztus 29. péntek - 20:04 #

    Tényleg szégyenteljes és undorító, ami Európában történik. Nem csak itt Magyarországon, hanem Nyugaton is. Hetven évvel a holokauszt után most sincsenek biztonságban a zsidók. Lyonban két tini muszlim ill iszlamista csaj akart öngyilkos merényletet elkövetni egy zsinagógánál.
    http://www.newsweek.com/two-teenage-girls-arrested-over-french-synagogue-suicide-bomb-plot-267523

    Nem tudom Nyugat-Európa mért nem válogatja meg jobban, kiket enged az országba, és mért nem állnak ki az érdekeikért, és raknák ki a szélsőségeseket. Pl. akik ISIS zászlókat lobogtatva vonulnak az utcán.
    Az is meghökkentő és elszomorító, ami Magyarországon folyik, de azon már annyira nem lepődök meg sajnos. .:(

    • Walla! 2014. augusztus 31. vasárnap - 15:27 #

      A Franciaországban és másutt Nyugat-Európában élő arab/iszlám országokból bevándorolt népesség még az ötvenes, hatvanas hetvenes évek táján érkezett. Tehát nagy többségükben állampolgárok, és már többed generáció óta élnek ott. Franciaországba például elsősorban a volt-francia fennhatóság alatt lévő Maghreb-országokból ( azokat nem vitték magukkal az unióba mint mondjuk Reunion-t vagy Francia-Guyana-t/Polinéziát… ) az ötvenes/hatvanas évektől.

      A fejlett tőkés országok második világháború utáni általános gazdasági fellendülése olyan mértékű munkaerő keresletet teremtett, hogy a külföldi vendégmunkások tömegeit is képes volt felszívni és mindvégig megtartani a szinte teljes foglalkoztatottságot, ellentétben a mai válsághelyzetben lévő eurózónával… Akkoriban ugyebár nem a kelet-közép európai hanem a közel-keleti országok jöhettek szóba, mint az álláskereső tömegeket kibocsátó országok, Marokkótól Törökországig ( de még Dél-Olaszország, Görögország és Spanyolország/Portugália is… ); és még nem igen gondoltak arra, hogy ez ilyen problémákkal járhat mint manapság. De akkoriban ez a népesség még nem is volt különösebben vallásos ( minthogy az arab/iszlám világ akkoriban általánosságban is inkább a szekularizáció irányába mozdult el ) nemhogy a legszélsőségesebb, fasisztoid, iszlámista nézetek hívei lettek volna. Viszont a hetvenes, nyolcvanas évektől a hidegháborúban a Nyugat hű fegyvertársainak számító, petro-dollárokból meggazdagodott, rongyrázó és legreakciósabb arab olajmonarchiáknak bőven futotta az “dzsihádista” iszlám fundamentalista/fasiszta eszmeiség exportjára messze a Közel-Keleten túlra is.

      Manapság például érdemes megnézni hogy melyik állam a Hámász egyik leglelkesebb ( Khaled Mashal Hámász vezérnek is otthont ad ) támogatója, amely egyben a petro-dollárjainak köszönhetően nagybefektető és kiterjedt lobbi és PR tevékenységet folytat; de az Al Jazeera Network is az övé és még amerikai légitámaszpontnak is otthont ad… Találós kérdés: melyik az…? Mindenesetre annak húzzák a zenét aki fizet; és ebben a konkrét esetben szerintem érthetővé válik, hogy miért a Hámásznak húzzák a nyugati médiában.

Hozzászólás a(z) Walla! bejegyzéshez Kilépés a válaszból